Maia&Mathias <3 Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Stakkars, er jo synd på han, han kan jo ikke noe for det men d er virkelig tungt når han er så mye syk altså! Vi var inne på Ahus i mars og da fjernet han polyppene og satt inn dren i øret men de ville ikke ta mandlene på han siden han ikke fylte 2 år før i april. Han var syk igjen i påska med Bronkitt/lungebetennelse så fikk pencilin til han da og på tirsdag tenkte jeg "Jøss å deilig, nå er d 1 mnd siden han var syk sist" og vips så ble han syk med fæl hoste og 40 i feber på natta! Er det mulig??!!!!! Var hos legen med han i går og da hadde han en CRP på 33 og veldig rød i halsen så legen sa jeg skulle begynne på pencilin idag hvis feberen holdt seg oppe (for da hadde CRPen mest sannsynlig steget til over 50 noe den helst skal være for å starte på pencilin) men d som nå har skjedd er at han hadde 40 i feber i natt kl 4, ga han paracet og ibux og nå kl 10 hadde han null feber. Derimot har han begynt å hoste mer og mer så er litt mistenksom til at d har beveget seg ned i lungene... Så da blir d ny tur til legen idag for å sjekke CRP og lytte på lungene. D som gjør d så slitsomt er at jeg er 32 uker på vei med bekkenløsning så er 100% sykemeldt fra jobb for å ta d mest mulig med ro, mannen jobber i nordsjøen og kommer ikke hjem før om 1,5 uker... Noen som har hatt barn som har vært veldig mye syke som har litt råd/tips/støttende ord å komme med? Hilsen ei veldig sliten mor...
Maia&Mathias <3 Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 25. mai 2011 Glemte å skrive at han begynte på astmamedisiner etter påske og de har han hatt utrolig god virkning av. Nå har han begynt å sove gjennom hele natta (når han ikke er syk), noe han egentlig ikke har gjort siden han ble født pga mye hoste...
Mamma til to guttegull Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Stakkars liten gutt og stakkars deg. Høres slitsomt ut for dere begge. Jeg har heldigvis ikke erfaring selv. Min gutt har vært frisk og rask, men jeg vil allikevel gi deg noen råd. Har du forsøkt å kutte ut alt av melk og melkeprodukter? Hvis du ikke har forsøkt dette, vil jeg anbefale deg å gjøre det i minst én mnd. Du kan også ta kontakt med en homeopat. De er kjempeflinke og kan sikkert hjelpe gutten din. Jeg er selv akupunktør, men synes det er litt "dramatsik" at disse småtassene skal få nåler, men for all del: akupunktur er fantastisk. Ønsker dere lykke til og god bedring
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Høres nesten ut som min datter det der.. Har også hatt god virkning av astma medisiner. Venter nå på operasjon for å fjerne mandler og polypper. Håper virkelig det hjelper på!! Jenta mi er 4 1/2 år.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Huff, jeg føler med deg! Har selv 3 barn, og alle sliter med mye sykdom.. Siden jul har vi kun hatt en uke nå og en uke da der alle har vært friske, men aldri mer enn max en uke av gangen.. De to yngste (5mnd, og 2,5år) går på astmamed, hjelper masse! Men yngste er likevel tett igjen 3-4timer etter inhalasjon. Mange sykehus- og legebesøk(rundt 30) allerede i år. Fryktelig slitsomt! Håper du har familie/venner rundt deg som kan stille opp og avlaste deg:) Ikke vær redd for å spørre om hjelp:) Jeg har ingen desverre.. Lykke til med sykt barn, og lille i magen:)
bambi på isen Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Det er så slitsomt når det er sånn, kjenner meg veldig godt igjen i dette! Nå har heldigvis mine blitt større, og dermed myyyyye friskere. Men når det sto på som verst med ørebetennlser, halsbetennelser, lungebetennelser osv, fikk vi nok å gikk til homeopat. Gutta hadde utrolig god hjelp av det, eldstemann var plaga med ørebetennelser og etter vi gikk der (når han var ca 2 år) har han ikke hatt ørebetennelse en eneste gang (nå blir han straks 10 år). Midtersten har astma og var plaga av lungebetennelser + at han sov utrolig dårlig. Noen timer hos homoepat å gutten ble bedre, hjalp ikke så mye på søvnen, men imunforsvaret hans ble mye bedre. Minstemor var syk hele tiden når hun var liten, ikke rart med to brødre som dro alt av smitte i hus. Han klarte ikke å behandle henne, var hos han 3 ganger, men da ga han opp. Men det er kanskje verdt et forsøk, koster litt, men jammen er det verdt det hvis ungen blir friskere :-) god bedring til gutten, håper du får litt avlastning av familie og venner :-)
Maia&Mathias <3 Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2011 Er veldig åpen for å prøve homoepat! Hva slags behandling er d de får der og gjør d vondt for de? Får jo så vondt av han når han stadig vekk må stikkes i fingeren for å sjekke CRPen. Idag orket han faktisk ikke å grine engang når han ble stukket! Heldigvis har han begynt å "like" pencilin, slipper å tvinge d i han og d er utrolig deilig! Tror nok han har trange luftveier så d hjelper nok når han blir litt eldre og når han får fjernet mandlene. Skal på kontroll om ei uke og skal høre om vi kan fjerne de da...
bambi på isen Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 De ble behandla med laser på akupunktur punkter, var ett punkt mellom tommel og pekefinger, ett på håndledd også tror jeg det var ett på halsen også. Begynner å bli noen år siden, så jeg er jammen ikke helt sikker på hvor alle punktene var. Det var ikke vondt for de, begge gutta satt som noen lys under behandlingen å nøyt det (å de var vanligvis propeller), minstemor nøyt det ikke, men da var gutta i rommet samtidig så jeg vet ikke om det var det som gjorde det. De fikk også noe homoepat medisiner, eldste kalte det bare sukker kuler å syns de var kjempe gode :-)
Maia&Mathias <3 Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2011 Da skal jeg få sjekket opp i d hvis d fortsetter d her! Takk for råd og omtanke jenter!
Mamma+2 Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Trøsteklem til deg.... Minnene kommer når jeg leser om deg....Sønnen min hadde det også sånn- utrolig slitsomt"! Følte vi omtrent kun var hjemme...og tiden med frisk unge var mye mindre enn med syk unge... Nå er han stor skolegutt og heldigvis ikke SÅ ofte syk lenger, men må fortsatt passe godt på han , da han blir lettere syk enn andre føler eg. Det som gjorde den beste endringen her var skikkelig oppfølgning med astma. Fastlege og en barnelege vi var hos først satte igang medisinering...alikevell følte jeg at han var " for mye" syk... Så til slutt ba jeg om å bli henvist til Voksentoppen i regi av Rikshospitalet. Vi kom inn der og fikk en ukes opphold----var utrolig spent...Men GUD SÅ HERLIG å komme et sted der man kan være en hel uke og få TOPP oppfølgning. For oss betydde det så mye at den medisinen min sønn gikk på ble justert opp X 4. Altså 4 ganger så mye....Det viste igjen at det er ekspertene som er best. Vi sleit med mye lungebetennelse og etter at han ble satt på en antibiotika type han gikk på i 6 mnd, så ble han mye bedre. Går fortsatt på medisin,men vesentlig mindre medisin -og han er mindre syk! Så det er vell verdt å be om å bli henvist vidre- spesielt i din situasjon der dere venter et nytt barn. Håpe det kan være like god hjelp for dere Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå