Gå til innhold

Jeg hater å være prøver!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy f... som det suger å ikke få til å bli gravid! Er så inn i granskauen LEI av alle som sier at man må slappe av, ikke tenke på det, "det kommer når det kommer" osv. Hold kjeft har jeg lyst å skrike!!

Livet dreier seg om symptomer, på el, mens eller graviditet og den evige skuffelsen etter hvert nederlag slipper jo aldri taket. Åssen i SVARTE er det mulig å "ikke tenke på det"????

Da kommer jeg aldri til å blir gravid da... hvis det er kriteriet. Sorry alle dere "der den satt etter noen mnd uten prøving, sex kun 1 gang i pp and all that jazz", jeg greier ikke å tro at man kan koble ut å ikke tenke på det.

AAAAARGH!!! Nå skal jeg til gyn å få vite at jeg ikke er gravid, DENNE GANGEN OG!

Dette var ikke et hjertesukk, det er fortvilelse, sorg, bitterhet og sinne over å ikke få det man ønsker seg over alt annet her i verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det. Jeg prøvde i 15 år før jeg ble gravid.

Lykke til.

Skrevet

Uff, skjønner frustrasjonen! Trur ikke det handler om å "ikke tenke på det", mendet ligger antageligvis noe i det der at om man er mye stressa fysisk og psykisk kan det gjøre det vanskligere. Moren og faren min hadde prøvd lenge, men det klaffet først på ferietur når de stresset helt ned og drakk og hygget seg :P Ikke det at jeg anbefaler prøvere å drikke, altså...

Forøvrig kan det være lurt å kanskje legge vekk all symptomletingen... For din egen mentale helse!

Håper dere får det til snart.

Lykke til!

Skrevet

15 år? Hjelpes du slår meg, jeg prøvde i 12 år.

HI: Det hjelper ikke stort å bare slappe av.

Har dere prøvd pergo, eller ivf?

Jeg har nå 3 barn, første etter naturmetoden utrolig nok, og tvillinger etter eggdonasjon.

Lykke til.

Skrevet

Jeg skal trå veldig varsomt her, for jeg er av den stikk motsatte typen. Er ikke noe moro å måtte sterilisere seg for å kunne ha sex. (Har blitt gravid på 3 forskjellige prevensjonstyper, og er ingen unnasluntrer ang prev. heller). Kan jo ikke få uendelig med barn heller, og ville ikke oppgi sex i en alder av 32 år :(

Men jeg lurer på om dere har vært og tatt fertilitetsprøver? Kan det være at en av dere er steril eller noe sånt? Jeg bare tenker "høyt" nå :)

Ønsker dere masse lykke til ihvertfall =)

Skrevet

Å jeg forstår hvordan du har det.. Vi prøvde i godt å vel 10 år før vi tok kontakt med Riksen.1,5 år senere fikk vi barn.

Jeg var så dritt lei å høre: Er jo bare å bruke den stillingen da..eller det skjer når du minst aner det. Det som toppet seg for meg var nok: Skulka dere timen på skolen om hvordan lage barn eller?? Fy farao altså!!!

Mange uvitende mennesker der ute. Og når man endelig ble gravid så kom kommentaren: Å der har gutten skjønt det ja! Ehh nei vi har vært igjennom hormonhelvete for å få det til å gå...

Og når ungen endelig kom så var det i gang igjen: Når kommer nummer to da??

Hilsen ei som kan finne på å ta en liten smakebit av neste som maser..

Skrevet

Stakkars dere! Jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen deres, jeg har vært heldig og fått en flott sønn etter å ha prøvd i ett år, samt hatt to stk MA.

Jeg tror det er lettere sagt enn gjort å "tenke på noe annet", men jeg tror også det kan ha noe for seg. Har dere mulighet til å ta et "sabbatsår"? Komme dere vekk fra hverdagen, reise, oppleve nye ting sammen og ikke tråkke rundt i hverdagen hvor prøving og "feiling" alltid vil være i fokus.

Ønsker dere av hele mitt hjerte lykke til, og ønsker dere mange barn og alt godt!

Skrevet

Hei!

hvor lenge har du prøvd da? 12 og 15 år?? Jeg føler virkelig med dere. Vi prøvde i 1,5 år og jeg syntes det var grusomt. Det er grusomt å ikke kunne bli gravid og tenke på det hele tiden, kjenne etter på kroppen om det kan være noe på gang denne gangen, bli dårlig av hormonene, måtte lyve til venner og kollegaer om at man gjerne venter med barn, måtte forsvare å vente, bli mast på at venner og familie om at det snart må være noe på gang, ikke kunne drikke på fest fordi det kaanskje er noe mens man egentlig vet at det ikke er noe på gang. Jeg hatet det!!

Men det aller verste var mine venninner som hadde barn som kunne fortelle at det var kjempelett å bli gravid hvis man bare slappet av og ikke stresset med det. Makan til ovenfra og ned holdning skal man lete lenge etter. De visste jo ikke at jeg ikke kunne bli gravid, men dette kom opp hvis det var andre vi visste om som slet. Noen ganger hadde jeg lyst til å hyle til de at det ikke var så lett. Det er noe feil med kroppen min. Det er ikke at jeg er stresset! Jeg snakket faktisk med legene på riksen om dette og de er eksperter på område. Ingenting tyder på at normalt stress (altså krangel med kjæresten, stress på jobben, stress av å tenke mye på å bli gravid) hadde noe med det å bli gravid å gjøre. Noen ble gravid i prøverørskø, men dette var kun tilfeldigheter og hadde skjedd om disse sto i prøverørskø eller ikke. De hadde prøvd å se en sammenheng ettersom dette var interessant for de, men etter alle disse årene med prøverør så tydet det på at det ikke var noen sammenheng.

Jeg ble gravid etter en lap der de stakk hull på eggposene mine. Vi sto i kø til prøverør og var på info-samtale da vi oppdaget et lite hjerte på moitoren.

Vet dere hvorfor dere ikke blir gravide? Masse lykke til! Jeg var sikker på at det ikke kom til å skje meg, men det gjorde det og da kan det skje deg også. Krysse fingrene for dere!!

Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd da. Vi har prøvd i ett år og fikk hjelp etter det. Vi måtte gå gjennom masse undersøkelser for å finne ut hva som var årsaken til at jeg ikke ble gravid. En må ha prøvd minst ett år før en får hjelp. Vi fant ihvertfall ut at det var noe galt med oss begge to. Jeg måtte bli operert og hannes sæd var dårlig. Da ble de befruktning og jeg er gravid nå. 12 eller 15 år hadde jeg ikke orket å prøvd. En kan få hjelp lenge før. Jeg har ei venninne som sliter også å bli gravid men ho gjør ikke noe med det heller. Klager seg bare over at ho ikke får hjelp men en må gjøre litt sjølv også. Må mase på fastlegen om nødvendig. Sånn er det desverre ofte idag at en må mase.

Masse lykke til!

Skrevet

Tullprat. Det er meg som hadde prøvd i 15 år her. Vi gikk selvfølgelig til legen etter 1 -2 år og startet runden med undersøkelser. Og det var ingenting i veien med noen av oss. Dermed var det ingenting som kunne "fikses" eller opereres.

Vi fikk også beskjed om å slappe av - og det prøvde jeg virkelig, men det var ikke så lett. Alle undersøkelsene tok lang tid - og vi fikk også beskjed om å ta tiden til hjelp.

Dette førte til at vi "falt" ut av køen for prøverør - og måtte starte forfra da vi kom tilbake etter noen flere år uten resultat.

Alle år med feiling og alle undersøkelser slet på ekteskapet - vi ble skilt etter 12 år.

Traff senere en annen mann og prøvde i tre år. Samme resultat.

Så - ny mann og gravid i første forsøk.

Jeg ble drittlei alle råd om å slappe av så ordner det seg. Nei, det gjør ikke det!!! Eller råd om å gå til legen så kunne de hjelpe. Nei, de kan ikke alltid det!!

Puh!

Skrevet

Hva er tullprat?? Jeg skrev jo bare vår erfaring hehe. Og det gikk raskt at vi fikk hjelp!! Dem er pliktig til å hjelpe etter ett år prøving! Det fikk vi beskjed om!

Skrevet

Det hjelper ikke å være pliktig til å hjelpe når det ikke er noe å gjøre. Det var ikke noe feil med noen av oss - dermed heller ingen hjelp å få.

Les teksten.

Skrevet

Helvete noen her inne er bare så spydig!!!!!!! Helt utrolig. Jeg sier ingenting til deg. Ikke deg jeg svarte. Jeg delte vår erfaring. Frekt å skrive at det er tullprat! Hva vet du om det hva vi har gått gjennom! Det kommer selvfølgelig ann på hva som gjør at en sliter!! Ingen som er lik!!

Skrevet

Skjønner deg veldig godt!!!!! Jeg er nå i uke 33 med IVF babyen vår.

Og det der med å "slappe av og ikke tenke på det" er noe jævla vås og tull. Det er INGEN medisinsk grunnlag for å si noe sånn. Det er en MYTE og oppspinn! Så lukk ørene, eller brøl tilbake;)

Vil egentlig bare råde dere til å komme i gang med "mølla".

Jeg valgte privat, slapp unna all kø og ventetid, men måtte betale 26000 kr sjøl + medisiner.

Lykke, lykke til. Håper du snart får en spire.

(assistert befruktning er et fint forum)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...