Gå til innhold

jeg har gått ned 14 kg etter fødselen for 2 uker siden .. er det bra ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Supert. Mesteparten er barn+morkake+vann (mista 17 kg selv, var ekstatisk) så det fortsetter nok ikke i det tempoet, men det er jo en god start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14kg fra før fødselen eller etter fødselen?

 

2 uker etter min tredje fødsel så veide jeg 20kg mindre enn jeg veide før jeg reiste inn på føden, babyen veide ca3,5kg, fostervann og morkake er vel ikke all verden. Mesteparten av de 20kg jeg gikk ned de to ukene var rett og slett vann som hadde hopet seg opp i kroppen. De resterende kiloene (10kg) var borte innen ca 9mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er veldig variende på hva man mister etter fødsel.

Men kjempebra at du har mistet så mange kg da!

 

Her er det 3 mnd siden fødsel, og har siden da mistet 12 kg.

La på meg 20 kg. Og vil tro jeg hadde mistet 5-7 kg kort tid etter fødsel.

Men tenker jeg mister resten nå i løpet av de neste mnd.

Har ikke begynt med fast føde til småen (med mitt første barn begynte jeg å miste resten av alle kg da jeg spiste med henne hver 3 time) Fikk opp forbrenningen.

Og ikke minst av mye turgåing.

Denne gang har jeg ikke kommet helt i gang med turer. Bare drittvær eller andre ting som jeg må ordne som kommer i veien.

Håper god været kommer snart.

 

Men lykke til med resten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan det var med meg, jeg, er noen år siden sist. Men anbefaler deg å bruke noe for å holde inn magen. Kan hende det blir litt vondt og upraktisk med hold-in-truse, men finnes jo belter og myke korsett. Bare nevner det siden du sier at du la på deg masse, da antar jeg at du tenker å ta av mye også. 14 kilo er jo en kjempebra start!:) Men ved rask vektreduksjon så kan det hende at ting blir litt slappere, så noe som strammer ved magen kan hjelpe. Mtp at du ikke kan trene magen akkurat nå i tida etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også ned 14 kg etter fødselen, de bare raste av meg. De resterende 17 (Jepp, la på meg 31 kg), derimot...... Har slitt som en gal i 10 mndr for å bli kvitt de, har 3 kg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oj så flinke :) Men 06.14 , hva gjorde du for å gå ned såå mye etter de 14 kg?? Jeg gikk oxo opp ca 30 kg :( så fortsatt maange kilo som må ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått ned 15 kg etter 10-12 dager. Men hadde ca 18 kg igjen:P Tenkte dette gikk så det suste..

Nå fem mnd senere har jeg 12 kg igjen.

Trener ikke foruten litt gåing med vogn. Vil ha bort disse 12 kg - og gjerne til i morgen, hrmf..

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har du litt å ta av er det vel greit.. selv fødte jeg for 16 dager siden og har også gått ned rundt det samme, men jeg har ikke så mye å ta av.. gikk opp 20kg i svangerskapet og hadde ønsket å holde på noen av kiloene, men ikke mange igjen.. bare puppene (som er sprengt) og litt rundt magen, ellers er det ingen som tror jeg akkurat har født for å si det sånn.. Har høy forbrenning og dårlig matlyst generelt, så det er vel som forventet.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig. Husk at: barnet+morkaka+livmora+fostervannet+økt blodmengde i kroppen+væske i kroppen mm blir ca 13 kg.Og mye av dette forsvinner jo i løpet av fødselen. Jeg gikk opp 14 kg i mitt flrste svangerskap, 2 uker etter var jeg tilbake i gammelgarderoben min, jeans og alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...