Gå til innhold

Tiltrekker meg det jeg øsnker minst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker kanskje rart å begynne det jeg vil si med ting som har skjedd for mange år siden, men føler det er et mønster.... Jeg ble voldatt som 16 åring, jeg ble utsatt for et overgrep til da jeg var 17, og opplevd seksuell trakkasering på to arbeidsplasser. Han ene sjefen som befølte meg mens jeg sov har også tilbragt 1 år i fengsel for overgrep på mindreårige... og det siste som har skjedd meg er en som har hatt et psykoloisk overtak på meg i ett år på min arbiedsplass. Jeg har pørvd å unngå han, flyttet plass, og gitt han beskjed om at jeg ikke er slik (jeg er gift). Han har ringt meg, sendt meldinger og vært ellers veldig pågående på jobb. Jeg måtte til slutt sende han en melding med beskjed om at jeg ikke er "snuppa" hans som han kalte meg. Og nå sist på en firmafest kysset en kollega meg. Jeg er ikke noe vakkert syn, jeg føler meg alltid litt utafor og har egentlig lav selvfølelse. Og sliter veldig med for nærgående mennesker. Så hvorfor i all verden havner jeg ALLTID i slike kjipe siuasjoner....jeg føler meg helt forferdelig og føler det er noe galt med meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj!!

Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal svare deg.....

Skrevet

Tror du bør lese "The secret". Den omtaler loven om tiltrekning, som handler om at likt tiltrekker likt. Det du fokuserer på får du, enten om det er positivt eller negativt. Hvis du bærer på en frykt som omhandler seksuell trakassering kan dette være årsaken til at du til stadighet tiltrekker deg dette. Det kan være verdt å lese boken, endret i hvertfall mitt fokus her i livet;-) Lykke til!

Skrevet

Tror du bør lese "The secret". Den omtaler loven om tiltrekning, som handler om at likt tiltrekker likt. Det du fokuserer på får du, enten om det er positivt eller negativt. Hvis du bærer på en frykt som omhandler seksuell trakassering kan dette være årsaken til at du til stadighet tiltrekker deg dette. Det kan være verdt å lese boken, endret i hvertfall mitt fokus her i livet;-) Lykke til!

Skrevet

Hei.

Skrev et langt svar som ikke kommer opp.

Håper det viser seg i morra i alle fall.

Lykke til...

Skrevet

Ble skikkelig lei meg nå, fordi du har opplevd disse fæle tinga, og fordi jeg skreiv et langt svar som er blitt borte. Jeg kan ikke rekonstruere det, må i seng nå - og denne drittsida tar knapt nok inn svar i kveld.

Jeg skal oppsummere fort: har hatt det som du, og er opptatt av at du skal legge til side alle tanker om at du "tiltrekker" deg det. det er DE ANDRES valg å gjøre som de gjør, og det er et kaldt og kalkulerende valg. De kalkulerer med at du er for høflig, ydmyk og ynkelig til å stoppe dem, og de får rett, fordi andre før har gjort deg ynkelig gjennom å ydmyke deg.

Det er ikke DU som tiltrekker deg noe. Sånne mennesker ser etter et lett offer, og med alt du har opplevd, gjennomskuer de din lave selvfølelse. De finner det offeret de leita etter. Men hadde ikke du vært der, hadde noen annen fått svi! (Jfr din fhv. sjef som også er overgrepsdømt).

Kan ikke si annet enn: be om støtte fra mannen din, andre fortrolige, kanskje også profesjonelle - ikke for å grave i gammel dritt, det gjør bare vondt verre - men for å finne din selvtillit, og flagge den så høyt at du inngyter respekt hos den typen mennesker. Det fins måter å justere sitt kroppsspråk og sin stemme på, så man framstår med autoritet selv om man ikke har noen formell status. Lære å ikke smile unnskyldende, ikke bli i en situasjon der folk er invaderende osv - jeg har måttet jobbe med alt det.

Ikke fordi universet har en "hemmelighet" om at jeg tiltrekker meg dritt, men fordi drittsekker ser etter et offer. Jeg ville ikke være det offeret. Det vil ikke du heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...