alfaalfaalfaalfa Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Eller er det nok med tilsyn hvert 10. minut?
ISA Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Vi har alltid en inne når de sover, vinduet er åpent for å høre og se de som sover ute, nei- synes ikke det er nok med tilsyn hver 10 minutt, de er så små.
Gjest Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Våre sover ute, med babycall og voksen som enten er ute eller inne å titter bortom ofte. Vi har også krav om nett. Kontoret er 1 meter unna. Skjer ikke mye der uten at det blir oppfattet :-)
Willy Wonka Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Jobber i barnehage. Alle barna sover ute i vogn på uteområdet, under tak. De sover når de eldste er ute (3-5 års avd), så det er alltid voksne ute. Våkner noen hører vi de for uteområdet er ikke så stort. I tillegg sjekker vi bortom vognene "hele tiden" om du skjønner hva jeg mener
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Har ingen anelse hvordan de gjør det. Har aldri spurt. Stoler på at de har et greit system.
<3 mine søte små<3 Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 i bhg der jeg jobber sover barna i soveskur, der en av oss ansatte sitter sovevakt.
Gjest vinterbrud Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 I den gamle barnehagen til min jente,sov alle barna inne enten i reiseseng eller på madrass på gulvet. Om de hadde konstant tilsyn,vet jeg ikke,men jeg var veldig fornøyd med soveløsningen. De hadde ikke mulighet til å la barna sove ute der.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Altså at de ser ned i vogna hvert 10 min er jo greit, så lenge de hører dem ellers:) I vår barnehage sover de rett ved lekeområdet til de andre barna, så det er alltid voksne rett ved dem:) I den forrige barnehagen sto de vendt med åpningen inn mot stoooore vinduer der voksne alltid var tilstede inne, og verandadøren sto på gløtt om det var varmt, så de kunne høre dem. Men de så uansett vognene røre på seg da, å ved å gå bort til vinduet så de rett ned i alle vognene:)
Ksenia & Anjem Skrevet 25. mai 2011 #9 Skrevet 25. mai 2011 ja detsitter alltid en voksen på rommet med barna
Bettybu Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Går ut fra at dere sitter hjemme og ser på sovende barn også???
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Lurer egentlig på det samme som Bettybu... Jeg kikker ikke på vogna til min frøken hvert 10.minutt. Legger henne ut i vogna på verandaen, også tusler jeg inn og gjør husarbeid osv. Også kikker jeg en gang i blant ut gjennom vindu, for å se om det er noe bevegelse i vogna. Kikker så og si aldri ned i vogna hennes mens hun sover. Aner ikke hvordan dem gjør det i bhg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 i bhg der min sønn går sover alle barna på en veranda med tak, på en hylle står en babycall og ute/leke området er rundt verandaen så det er alltid voksne rundt.. De går ikke å kikker ned i vognene hele tiden... Nå har gutten vår slutta å sove i bhg, men jeg var ikke bekymret når han gjorde det =) Kontoret til styrer er vegg i vegg med verandaen så hun også har litt oversikt =)
mamman til to gutter Skrevet 25. mai 2011 #13 Skrevet 25. mai 2011 Hvis de ikke er i nærheten eller har babycall så de kan høre barnet, så er det alt for sjeldent med tilsyn hvert 10.min. Hvis barnet våkner rett etterpå, så kan det jo i tilfelle ligge nesten 10min å gråte uten at noen merker det. I vår barnehage har de alltid en ute ved vognene når det er sovetid. Det vil jo være korte perioder uten noen ute hvis den som passer på dem er inne med et barn, men ikke lengre enn at det er greit. Til dere som lurer på hva jeg gjør hjemme, så har jeg enten verandadøra på gløtt så jeg hører evt gråting inn, eller så har jeg babycall hvis jeg er et annet sted i huset. I tillegg titter jeg i vogna av og til, men gjør det nok ikke så ofte som hvert 10.min.
Willy Wonka Skrevet 25. mai 2011 #14 Skrevet 25. mai 2011 Sitter ikke og ser på sovende barn hjemme, nei Men det er litt forskjell på barnehage og hjemme med ET barn. I barnehagen har man tross alt ansvar for mange barn samtidig - så at man sjekker hvert 10 min e.l er da langt fra hysterisk!!!
LilleBjella Skrevet 26. mai 2011 #15 Skrevet 26. mai 2011 Barna sover i et "soveskur" og det står alltid en voksen vakt. Og om det er noen som sover utenom fellessovingen, så sover de utenfor en dør inn til avdelingen, og babycall er på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå