Gå til innhold

Noen som har handlet på strawberrynet??? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal handle en parfyme til mamma som hun ikke får tak i noen plass lenger med som de har på strawberrynet,men så koster den jo over 200 kr og da blir det jo toll,eller kan jeg slippe den? Hva om jeg sender den direkte til mamma,da skal det jo gå ann og handle for opptil 1000 kr,men ser det er noen som har fått toll likevell.

Noen som har gjort dette???

Og Hvis jeg handler for 350-400 hva vil i så fall tollen bli??? Hvis det ikke er noen utvei.

Kan jo prøve og skrive at de må merke pakken med at det er handlet for 200,ser siden deres er norsk,men om jeg skriver,kan jeg da skrive til dem på norsk,eller blir det engelsk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De endrer ikke verdi på pakkeinnhold. Det får du bare ordnet med private på ebay ;-)

Tror ikke det blir mye rart i toll på 350-400 kroner.. ikke mer enn 100 hvertfall.

Skrevet

Tollen blir 110 kr + 25 % moms av vareverdi.

Så om en tar utgangspunkt i at varen koster 400 kr:

400 x 1.25 = 500

500 + 110 = 610 kr. tilsammen

Du betaler da 220 kr når du henter pakken.

Skrevet

Hei,

Om du sender kvitteringen for betalt moms til Strawberrynet så får du tilbakebetalt det du har betalt i moms av de : ) Det er bare å scanne inn kvitteringen og sende den til dem på mail. Jeg har ikke gjort det selv, men har flere på jobb her som bestiller mye derfra og som sier at det ikke er noe problem å få tilbake pengene!

Skrevet

Jeg har sendt mail til de med kvitering som vedlegg 3 ganger og da har jeg fått igjen både toll og moms.(ikke bestandig man klarer å holde seg under 200 kr)

Du må skrive på Engels.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...