Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 gutten min som er 7 år. han går på allidrett/fotball. han elsker å være ute og være i aktivitet egentlig men på fotballen så er han så rastløs av seg, og skal tulle så mye hele tiden. han sier han ikke vil slutte og jeg ser at han vil egentlig spille men så driver han tuller hver eneste gang. tru meg vi har snakket til han mye om at han ikke skal det og at han må oppføre seg men det virker som ikke går inn..jeg blir jo lei meg når trener må snakke til han flere ganger i løpet av treningen og dette forteller jeg hjemme og han sier han forstår men så er det på"n igjen neste gang. Han har vært seint med språket og begynte snakke seint 3 årr alderen vet ikke om det kan ha noe sammenheng? han forstår ikke alle regler osv..enda men han forstår det som er på fotballen. begynner lure på om jeg også har for store forventninger til han ,at selv om han er litt tilbake pga språket så vil jeg at han skal være som alle andre. vet det er dumt av meg å tenke sånn.. Men hvordan skal jeg få han til å forstå at han MÅ sluttte tulle på fotballen?? hvis han står i mål driver han å henger på målet og tuller der ,han følger ikke helt med for å si det sånn.. som jeg sier han elsker være ute med venner og kan være ute døgnet rundt om han fikk lov. trenger sårt tips på hvordan vi skal håndtere dette? hva skal jeg si til han ? noen som vil hjelpe med råd???:)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Kanskje han rett og slett ikke passer til lagidrett? Det finnes slike også. Jeg har en med ADHD og diverse andre diagnoser, og en som virkelig var sein med språket. Dette høres ikke helt ut som noen av delene for deres del. Virker nesten som om han kjeder seg, eller....?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Ja kjeder seg litt/rastløs men samtidig synes han det er også gøy så dette er litt vanskelig da... Han vil ikke slutte sier han og han trenger jo ikke det hvis han vil fortsette men vet virkelig ikke hvordan jeg skal nå frem til han at han ikke må tulle så mye. vet at dte også er andre som tuller og han er lettpåvirkelig så han tar etter desverre. vi gjør så godt vi han å rettlede han men ikke alt blir som man tenkt. han har ikke fått noe diagnose nei men han er rastløs/kjeder seg ofte hvis det ikke skjer noe men samtidig kan han leke på rommet flere timer alene og se film flere timer for seg selv. vil jo at han skal trives og han er veldig flink som keeper og skyter ballen veldig langt så han får mye skryt der men når det ikke skjer noe da blir dte for kjedelig for han. hi
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Har du spurt han om HVORFOR han tuller sånn? Han burde være i stand til å svare på det nå. Kanskje han føler han ikke får tid til å prate/leke med kompisene utenfor fotballbanen? Hva med at du prater med de andre foreldrene og foreslår at dere kan møtes 20 min før trening så barna kan være litt sosiale smamen uten å være så opptatt av trening og regler? Kanskje han bare har et behov for å tøffe seg? Det kan i så fall tas opp på en annen måte. Eller kanskje han ikke forstår spillet? At han bare synes det er gøy å løpe etter ballen, men ikke kan reglene, og at han derfor tuller? Jeg ville funnet ut av hvorfor han oppfører seg slik, da blir problemet mye enklere å hanskes med lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Er han flink i fotball? Kanskje det er mulighet for at han kan trene med et lag som er høyere oppe enn lilleputtlag eller hva enn de kaller det.. Der fotballen er mer seriøst, tenker ikke da på g17 liksom, men et passende lag. Hehe. Kanskje han tuller fordi at han kjeder seg. Hva sier treneren til denne tullingen da? er det kun du som reagerer? Tror ikke du trenger å tenke på diagnose, for han høres igrunn ut som en normal 7åring med litt makk i magen og litt mye ubrukt eneregi.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 det er et vi prøver hele tiden å finne ut hvorfor han tuller. vi er foreldre som bryr oss og som nevnt jeg snakker med han om det hjemme men han sier han vet ikke hvorfor han gjør sånn..men han forstår at det ikke er riktig. ja jeg vet han skal tøffe seg tid tider,fordi de andre gjør det men i de fleste tillfellen på trening så tøffer han seg ikke men virker som han er rastløs av en aller annen grunn... jeg sa han kan slutte men han vil ikke det heller . Kan det hende at det er pga at vi ikke setter klare nok regler for han? vet vi har hatt problem med det men de siste årene setter vi grenser og han forstår nei er et nei.men han prøver eg hele tiden med oss..tøye grenser .. Han er jo helt i hundre her hjemme da han får besøk og skulle tru han aldrig har lekt med noen før.han er heeelt hyper og er redd han ikke får tid å leke med andre. Han har venner og det har han hatt lenge ,har også gått i bhg om det har noe å si. Han leker fint med vennene sine så ikke noe problem der. hi
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Treneren snakker bare til han at han ikke må tulle sånn. flere gange ri løpet av treningen så det blir jo litt slitsomt hvis han ikke skal gjøre annet enn snakke med han hele tiden. i dag var det min mann som var med han og da fortalte han at når treneren snakket til han stod han bare å lo???!!! Jeg sa til han hjemme i kveld at hvis han vil slutter han og at jeg blir litt lei meg når han driver sånn.. Han er litt mere umuden enn andre 7 åringer.han ligger kanskje i en 5-6 årsgrense på det sosiale utviklingen. han er flink og flink skyte ballen og det får han skryt av hele tiden men så er jo det andre også som er like viktig!! HI
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Noen skrivefeil hehe går litt fort i svingene hi
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Vår gutt var også sånn i den alderen. Vår konklusjon var at han rett og slett ikke var moden nok for et slikt lagspill og at han ikke var interessert nok. Han likte å spille, men ville like gjerne leke. Det var nok ikke fotballen i seg selv som tiltrakk han, men det al "alle" kompisene var der. og det var de han ville treffe.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Valgte dere la han fortsette eller sluttet han?? HUff dette er så vanskelig . hi
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Han sluttet. Ikke noe vits i at han skulle være der og ødelegge for resten av gutta som virkelig ville trene. Fotball med kompisene kunne han ellers spille på skolen, i hagen, osv
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Nei det er sant. synd vi har brukt masse penger på klær sko osv..men men bedre han gjør noe annet enn ødelegge for andre hi
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Hvorfor bruke så masse penger på klær og sko i den alderen? Strengt tatt trenger de ikke mer enn leggskinner og et par OK sko. Og spesielt når han ikke har vist mer interesse......
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Jeg tenker at enten så er han umoden eller så har han konsetrasjonsvansker.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #15 Skrevet 24. mai 2011 Fordi han viste interesse før og skulle han være den eneste som ikke hadde drakt? og sko koster faktisk litt samme leggskinn og sokker.. men gidder ikke forsvare dette om hvorfor vi brukte så mye penger osv..gjort er gjort.. hi
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #16 Skrevet 24. mai 2011 Han har konsentrasjonsvansker ja!! men er det en grunn til å ta han ut fra fotballen? hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå