Gå til innhold

trykk,press,smerte på klitoris etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde en følelse av at blodet strømmet til klitoris etter forrige fødsel skikkelig smertefullt og jeg måtte løpe på do for og se om det kom blod ut, det gjorde det ikke, men det kjentes ut som blodet presset seg ut klitoris. noen som har kjent lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også smerter og trykkfølelse i klitoris etter fødsel. Det er snart 2 år siden fødsel og jeg kjenner det fortsatt innimellom. Har spurt lege om det men han så ikke noe unormalt så kunne ikke svare på hva det skyltes.

Jeg lurer på om det kommer fra bedøvelsen jeg fikk når jeg skulle sy ett par pynte sting for når de satt den bedøvelsen så kjentes det ut som hele klitorisen skulle sprenge.

Skrevet

endelig noen som forstår:) ja det kjentes som om den skulle sprenge rett og slett, og nå er jeg bekymret for at det skal bli det samme en gang til, eller enda værre ved denne fødselen. iom at jeg kjenner det innimellom. det er 3 år siden forrige fødsel. men lege forstår ikke hva det er, eller hvordan det kan leges...

Skrevet

høh, har ikke noe med bekkenet

Skrevet

En nerve som er blitt skadet ifm fødsel / bedøvelse ifm sying av klipp og rifter kanskje?

Skrevet

tja mulig, den lureste forklaringen så langt ihvertfall:P

hvordan fikser man en skadet nerve da?

og hvordan kan legene se det...

Skrevet

En kuttet nerve kan syes sammen igjen - aner ikke hvordan man ser det, men mikrokirurgi (nanokirurgi?) høres ut som noe som skal brukes.

Men. Det kan også være vevet rundt som presser på en nerve - en blodansamling under huden eller arrvev som presser på, så en tur til lege og gynekolog for videre henvisning til spesialist (aner ikke hva slags) er nok veien å gå - eller å ta tiden til hjelp, men etter to, tre år har man vel gjort akkurat det ..

Å lindre det her å nå: tja, bedøvende krem a la xylocain kanskje?

Hilsen hun over med forslaget om skadet nerve

Skrevet

hadde det slik her også! det gikk over litt etter litt, og på et tidspungt kjentes det ut som om jeg skulle få orgasme av å tørke vanlig etter jeg hadde tissa.. altså ikke noe hysterisk opp og ned, men av to tørk liksom..

syns det var ganske ubehaglig og slitsomt.. ellers har det faktisk blitt lettere å få orgasme etter fødselen! regner med ting ble flyttet og forskjøvet der nede og grodde sammen bå en "bedre" måte.. haha..

neida, men det blir bedre etter hvert! :)

Skrevet

Den legen jeg tok det opp med er gu spesialist og siden han ikke kunne se noe eller hadde noen forslag til hva det kunne være så har jeg bare slått meg til ro med at det bare er sånn. Nå skal det sies at dette ikke er noe stort problem for meg for det er ikke slik at det gjør skikkelig vondt det er mer som ubehag. Noen ganger feks hvis jeg må tisse og holder meg så sprenger det litt i klitoris, men er som sagt ikke ett problem.

Er en veldig rar følelse og når jeg har prøvd og forklare til venniner som har født er det ingen som kjenner seg igjen så trodde det bare var jeg som var rar, hehe :) Godt og høre at det ikke bare er meg da :)

Er jo mulig det er en nerve som er skadet men er vel et vanskelig område og utrede vil jeg tro..

Hilsen hun med lingnende problem som fødte for snart 2 år siden :)

Skrevet

Kan godt være noe med bekkenet. Jeg er gravid akkurat nå og sliter med bekkenløsning i skambeinet. Det påvirker faktisk klitoris. Men siden HI ikke nevner kun klitoris og ikke noen andre deler av kroppen, så er nok ikke det hos henne. Urin i blæra og urinrøret kan også påvirke klitoris, urinrøret går jo bak den.

Skrevet

Jeg hadde også skikkelig nedpress etter siste fødsel. Men på meg føltes det ut som om noe skulle presse seg ut av klitoris da, og spesielt når jeg bevegde meg på en spesiell måte. (satt i f.eks. senga og prøvde å flytte på meg)

For meg hjalp det med knipeøvelser, så jeg hadde sikkert bare slapp blære eller noe??

Skrevet

Slapp muskulatur vil jo gjøre at innvollene vil synke litt og det vil jo da kunne trykke på nerver som det ikke pleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...