Gå til innhold

Kan jeg bli innkalt til tjeneste i sivilforsvaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 26 år og har to barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du er "in the army", så....har du vært på 1.gangstjeneste da?

Skrevet

Har ikke vært i 1.gangstjeneste eller noe annet militært. Bare lurer på om hvem som helst kan bli innkalt til tjeneste i sivilforsvaret? Selv om man har barn...

hi

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Er du ikke kvinne, da? Så lenge man ikke har tjenestegjort i det hele tatt som kvinne og ikke har noe koblinger til millitæret, så blir man jo ikke det.

Skrevet

Teoretisk sett kan du det, men i praksiss innkalles ikke kvinner før de er 28 uten å ha fått barn. Har du barn får du i praksiss altid godkjent å slippe om du søker.

Skrevet

Kvinner blir offte innkalt til tjeneste i sivinforsvaret om de når en viss alder uten å ha fått barn (ca 30 år). Jeg måtte selv på sesjon, 3 ukers "førstegangstjeneste, diverse øvelser og utkallinger til ulykker mm før jeg fikk barn.

Skrevet

Ærlig talt. Hvorfor svarer så mange uten å ane hva de svarer på? Førstegangstjeneste har jo ingenting med sivilforsvaret å gjøre!

Jeg ble innkalt i sivilforsvaret da jeg var 25 og alenemor. Hadde ikke mulighet til å møte pga mangel på barnevakt og jobb, men jeg er like fullt innmeldt, og det slipper man ikke unna når man først har vært så uheldig å bli trukket ut...

Skrevet

Jeg ble innkalt til tjeneste i sivilforsvaret rett etter at jeg hadde født mitt første barn( jeg var 28 år). Hvis man "beviser" at man har ansvar for barn under 12 år på det tidspunktet du blir innkalt, slipper du. Spiller ingen rolle om du er enslig el. samboer( jeg var samboer). Har ikke hørt noe mer etter dette. Og dette er nå 9 år siden.

Samtidig så er faktisk dette noe jeg kunne ha tenkt meg å bidratt i, hvis jeg ikke hadde hatt små barn vel og merke :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...