Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Fikk brev om automatisk endring av bidraget pga alder. Det ble nå satt til 4000 kr i mnd. Jeg visste at dette ble et helvete, og idag fikk jeg tlf fra barnefar. Han sa at han ikke hadde råd til å betale så mye i mnd. Og at vi heller måtte ha en privat avtale hvor han da kan betale rundt 2500 kr. Han er generelt en vanskelig sjel å ha med å gjøre og han har skjelt meg ut om bidrag i alle år. Han truet med å sette all inntekten over på samboeren sin(han har eget firma) osv. Jeg sa at da får han bare gjøre det da, men at det barnet hans det går utover. Han mente også at inntekten ikke var reel fordi pengene han tar ut i lønn også går til dyrt arbeidsutstyr osv. Jeg sa til han at da måtte han kontakte nav og legge frem dokumentasjon på riktig inntekt men det gadd han ikke. Off jeg er så lei av å krangle om disse pengene Han tjener forresten ca 650 000 i året. Jeg er student med kun støtte fra lånekassa(lån og stipend) som er på ca 102 000 i året eller noe. Har ingen alenemorstønader fra nav, kun vanlig barnetrygd på 970 kr i mnd. Han har barnet annenhver helg. Regnet det ut på nav sine sider og kom frem til det samme som nav hadde gjort. Off vet ikke hva jeg skal gjøre.. far er aldri fornøyd med noen ting. Hvor mer jeg gir etter hvor vanskeligere blir han å ha med å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Høres helt rett ut. Jeg har nesten 10 000 i bidrag for 2 barn fra en som tjener litt over din eks. Og jeg har lav inntekt. Min eks har også sutret sin del, men kommer ingen vei. Bare henvis din eks til NAV. Det var det jeg gjorde. La dem klage, og så vise bevis for klagen den veien