Gå til innhold

Ønsker å bli gravid på bryllupsreise...hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har sammen en datter på snart 3år, nå skal vi gifte oss om 3uker, og ønsker i den forbindelse å bli gravide, og gi dattern vår en etterlengtet lillesøster / lillebror. Jeg sluttet på p-pilla i april for å håpe på at ting skal være tilbake til normalen, men jeg bare lurer på om det er noe dere kan tipse meg om for å øke sjansene for at vi treffer så fort som mulig om dere skjønner. ( vet dette høres ille ut, men vil så gjerne bli gravid så fort som mulig slik at jeg slipper å gå høygravid en sommer igjen, det orker jeg rett og slett ikke.) Noen snakker om eggløsingstester jeg burde kjøpe ? Er dette effektivt ? Er det noen andre tips å komme meg som kan hjelpe oss ? Alle råd mottas med STOR takk !!!

-Snart Brud :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Gratulerer med bryllup om 3 uker! Du bør definitivt kjøpe deg eggløsningstester for å finne ut når du kan bli gravid. Hvilken dag i syklusen din er du på? Dag 1 i syklusen er den første dagen du får mensen. Hvis du vanligvis har 28-30 dager sykluser så anbefaler jeg at du begynner å teste på dag 9 eller noe slikt og helt til du har hatt positiv test (og den blir negativ igjen). Eggløsningstester for du kjøpt på apoteket, evt kan du bestille mye billigere fra www.billige-tester.no.

Vanligvis skjer eggløsningem 24-48 timer etter du får positiv test.

Finnes flere som har ulike løsninger på kosttilskudd som man kan ta, men et tips sånn siden dette er første syklus du skal prøve så er det et par enkle tips som er kjent for å virke bra. Nemlig å drikke noen reale slurker solvipect et par ganger de dagene du får positiv EL-test. Den gir mye lettere forhold for svømmerne til mannen og mer å svømme i.

Håper dette hjalp noe? Uansett er det de færreste som får det til på første forsøk, bare 60% etter 6mnd-faktisk. Men sørg for at svømmerne sendes inn når egget løsner... Det er det viktigste!

Skrevet

Tusen takk for gratulasjon... det går fort nå! Men nå håper jeg noen kan hjelpe meg litt for dette er jeg heeelt ny på... har et barn, men det var ikke helt planlagt om jeg kan si det slik. På torsdagen altså 26.05 fikk jeg mensen nå, men den varte kun i 3 dager.. ( bruker å vare i 5 stort sett...). Nå har jeg vært inne på billige-tester.no og kjøpt eggløsningstester og gravid-tester... Men når skal jeg ta disse eggløsningstestene ? Skjønner ikke disse kalkulatorene engang jeg... Noen som kan hjelpe meg litt med å regne ut dette for meg ?

-Snart Brud

Skrevet

dytter..... håper noen kan hjelpe meg litt... vet jeg er dum, men vil så gjerne forstå dette....:)

Skrevet

Hvis du har en syklus på 28-30 dager så burde du begynne å teste etter el idag og dagene fremover. Idag er dag 10 i syklusen din og du kan vente el om 4-5 dager. Da er det de 6 neste dagene som er din fruktbare periode og dere burde kose dere ekstra i senga;)

Alt dette forutsetter at du har stabile sykluser på 28-30 dager. Har du telt dager de andre syklusene du har hatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...