...♥... Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Ok, dette lurer jeg på: Jeg har termin i november, og barnet kommer altså til å være 1 år i november 2012. Vi tenker å søke h*n i barnehage, men skjønner ikke helt det der med når banet kan begynne. Hvis vi søker om plass fra august, må vi da betale for august, september og oktober før vi sender h*n i b.hagen i november (blir jo dyrt hvis det er sånn det gjøres!)?? Hvordan gjorde dere det? Dere som har barn født i oktober/november? Storesøster ble født i september å begynte i b.hagen i august, så da slapp vi den problemstillingen...
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Det kommer helt an på barnehagen så vidt jeg har skjønt. Der vi har vår gutt har de hovedinntak i aug, men løpende inntak hele året, og man får begynne når det blir ledig plass. De fleste i aug, men er stadig nye unger utover året. Ei venninne som har unge i samme bhg fikk forøvrig plass fra aug, men ønsket ikke å begynne før i nov. Men siden det var ledig fra aug, og ikke sikkert hun villle få noe fra 1. nov tok hun den og måtte da betale fra 1. aug. Vet at flere jeg kjenner som jobber i bhg sier at de tar inn unger en gang i året (1. aug) eller to ganger (1. aug og 1. jan), og de som får plass må betale fra den datoen, uavhengig om de venter uker eller mnd med å begynne. Sikkert mange som kan gi bedre svar enn meg, men altså forskjell fra bhg til bhg, så ring dit du har tenkt å søke og spør hvordan det er der.
...♥... Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2011 Takk for svar! Barnehagen er ganske liten, så det er ikke mange barn som slutter iløpet av året (når de først har fått plass, så slutter de ikke..). Trooor de har opptak i januar, så mulig det får bli løsningen, skal høre litt med de (enda tidlig da, så har god tid! ) Jeg har bare 19% fast stilling å gå tilbake til etter permisjon, så egentlig er det strengt tatt ikke noe problem å ha h*n hjemme til over jul, men hadde sikkert vært greit å komme seg ut i arbeid å tjene penger også Tror nok uansett ikke vi vil betale for 3 mnd uten å ha h*n der.. Hmm.. Får se hvordan vi gjør det, takk for svar iallefall:)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har en sønn som er født i november og planen var at han skulle begynne i januar. Han var ikke barnehageklar da den tiden kom, så han begynte i august i stedet. Å være hjemme ekstra er jo et puslespill som skal gå opp, men jeg jobber slik at det kan la seg gjøre en periode sammen med litt velvillighet fra mannens jobb.
mamma til 5 , fødeklar :) Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Den ene datteren vår begynnte 1 september, da hun er født i oktober og hun andre begynnte 1 februar da hun er født i mars. søkte om inntaksdato da og det var ikke noe problem. betalte fra den måneden dem begynnte. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå