Gå til innhold

Noen som er flink på rettigheter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nylig blitt brudd. Vi har 3 små barn sammen. Han eier huset vi har bodd i. Han har lån på ca 60 % av verdien. Jeg har betalt barnehage, klær og husholdning. Mens han har betalt lån, forsikring, strøm ++. Har jeg egentlig krav på noe av husets verdi? Jeg vil ikke tro det, men flere hevder at jeg har det siden jeg også har bidratt økonomisk. Han har jo fått invistert med pengene i huset, mens mine liksom bare har "brunnet" opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Her finenr du en fin oversikt over dette:

http://www.skilsmisser.no/side.php?id=7

 

Det jeg vil tro dere bør gjøre er å sette oppe en oversikt over hvor mye lån som er blitt nebetalt i løpet av tiden dere har bodd sammen også fordele dette prosentvis ut i fra inntekt og arbeidsinnsats hjemme.

 

Eks:

 

La oss si at dere samet tjener 10 000 i mnd, hvor av han tjener 6000 og du 4000. Da kan dere jo dele innbetalt lån på 40/60. Har derimot du også tatt deg av alt husarbeid, barnepass og evnetuelt reprasjon av bil så bør det kanskje deles 50/50.

 

Vær obs på at du står ikke helt uten rettigheter selv om du ikke eier huset, men du, ikke gjør det på samme måte neste gang, sørg for å enten være medeier eller ha en samboerkontrakt der dette er avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...