Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Jenta mi på 12 mnd har vært syk nå i nesten en uke. Begynte med hoste, deretter oppkast (som følge av hosten), feber og spisevegring. De to siste dagene har hun virkelig slitt med pusten, bruker hele kroppen for å klare å puste. Hun var veldig kortpustet og jeg talte til 70 inndragninger på ett minutt, noe som er ganske mye over normalen. Vi ble innlagt på sykehuset etter en liten legesjekk, og på sykehuset ble det tatt røntgen av lungene for å se om det er lungebetennelse. Var ikke så ille som de trodde, men hun var ganske tett. Så ble hun satt på ventoline, som er en mild astmamedisin. Nå er vi vel hjemme og hun skal puste inn medisinen sin, det virker som om det har litt effekt. Hverken mor eller far har astma eller kraftig allergi. Ingen i nær familie har det. Hun er født i uke 30 (dvs. ekstra utsatt) og vi bor i et hus med muggsopp (nylig flyttet hit, flytter ut igjen i juni pga. muggsoppen). Kan det virkelig være at hun har fått astma? Eller er det bare lungebetennelse.. Legene ville ikke si noe sikkert, men sa at det kunne være astma. Nå har jeg lært opp mine foreldre i å bruke medisinen, og de skal ha henne inatt. Jeg pakker det siste som er i dette huset og skal unngå at jenta mi må tilbringe EN mer natt her! Fysj så irritert jeg er når huseier allerede visste om dette før vi flyttet inn men lot være å si det enda jeg spurte etter det! Jeg er ganske allergisk mot muggsopp siden jeg har vært utsatt for det før, og jeg er tett konstant + hoster mye når jeg er innendørs. Noen med erfaringer? Beklager rotete innlegg, er litt stressa og irritert på alt som har skjedd de siste dagene...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 du kommer til å få svar fort nok om hun aldri mer skal sove i muggsopphuset igjen .se om hun bedrer seg de neste dagene, men om ikke så kan hun ikke holde på slik.da må du dra til legen og få sterkere/annen medisin,jenta må jo få et godt liv igjen!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Det er slettes ikke umulig. Du får vente og se. Kan også ha utviklet kraftig støvallergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå