Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Bare lurer litt på vad du får ut per måned? må ha ny utdannelse för kan ikke fortsett i den gamle jobben pga skade och slitasje. Vet ej om jag får fortsette på aap under utdannelse men Nav sa idag att jag vartfall kan få full os under studie. Lurer litt hur jag skall klare mej i 4 år ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Jeg fikk os i 3 år mens jeg tok utdannelse. Søkte lån og stipend fra Lånekassen i tillegg. Vi klarte oss greit på det, men fett er det jo ikke. Det kommer jo også litt an på hva slags utdannelse du skal ta, og om du ha barnevaktmuligheter slik at du kan jobbe en vakt innimellom for å få inn litt ekstra? Jeg hadde ikke det. Levde sparsommelig, men prioriterte sunn og god mat samt gode opplevelser for barnet, som da ikke kan koste skjorta. Klær og annen luksus til meg selv falt bort i de 3 årene.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Går kjempebra selv om jeg leier dyrt (bor i Oslo). Får jo OS og støtte fra Lånekassen, trenger ikke noen ekstrajobb for å greie oss.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Må bare spørre, hvor mye får dere fra lånekassen? regnet ut på sånn lånekalkulator hva man kan få, og det var knappe tusenlappen i mnd jeg hadde krav på! Hilsen ikke HI, men ei som også mangler minimum ett år på skole
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 hej igen och tack för svar. Går fra vart syk i flere år till att begynne studere så våger ikke ta lån för vet ej hur mye jag kommer orka jobba efter vart. Får man fråga hur mye penger cirka dere fått per månad i os och i diverse andre stötter? Vore fint att veta cirka hur mye jag kan få ut per måned. Söker ju fortsatt AAP ersattning men de mener nog ikke jag er verdig utdannelse. Rart hur 2 olika ansatte kan se så olika på ting. Saksbehandlern för aap sa att det var ju ikke alltid utdannelse gav en jobb så jag kunde ikke rekne med det. så kom jag till saksbehandlarn för alenemor ersattning och hun sa att selfölgeli skulle jag få hjelp under utdannelse för det er ju en selvfölge att en alenemor skall kunna ta hand om sej och sitt barn. Men ingen er gladare en mej ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå