Gå til innhold

Noen her som har prøvd tøybind? Hvordan er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om det kunne være noe å prøve, det skal være mindre klamt å bruke, sies det. Stemmer det? Er det noen som har prøvd tøybind som kan anbefale noen spesielle merker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

em... nå har ikke jeg prøvd selv, men vil tro dette er noe for spesiellt interesserte! syns det høres direkte ekkelt ut! (selv om det var slik de gjorde det før)

mindre klamt er det nok frem til det blir gjennomvått av blod og det må skiftes, oppbevares og ikke minst vaskes og kokes! tekstil trekker ikke til seg vesker på samme måte som stoffene i vanlige bing, de binder fuktigheten i kjernen..

ellers så er det jo alltid vått og klamt og ekkelt å ha mensen, med mindre man bruker tampong eller tilsvarende som samler opp gugga før det kommer ut..

kan desverre ingen merker, men ser for meg at dette en noe en prøver et par ganger for så å gå over til det gamle igjen..men du skal ha lykke til og god guts om du klarer å bruke det over tid! :)

Skrevet

Hehe, nei du kan så si :-) Tenkte det kunne være greit å forhøre meg litt, sliter med en del utslett i ømtålige regioner når jeg bruker bind, og er ikke noe tampong-menneske... Noen sa tøybind var bedre for huden, men kjenner jeg er litt skeptisk. Men det finnes faktisk mange uliker merker og varianter på nett, fant bl.a. denne: http://lunapads.com/pads-and-liners/maxi-pad.html

Mulig jeg tør å prøve... Kanskje. Må vel holde å kjøre en kokvaskmaskin, slik man gjør med tøybleier? Hm...

Skrevet

Har du undersøkt med menskopp? Har ikke prøvd selv, men de som bruker det er helt frelst :)

Skrevet

Men menskopp blir i samme gate som tamponger... de må vel også tas ut og skylles, og så kokes. Det høres jo enda verre ut....

Skrevet

Jeg anbefaler deg å lese litt om tøybind på forum hvor "alle" bruker tøybleier, tøybind o.l. tettinntil.no f eks.

Det er uten tvil bra for huden, puster godt, og du får kjøpt tøybind med overflate som kjennes tørr mot huden. Fleece for eksempel. Ikke er det spesielt grisete heller. Det er vaskemaskinen som tar seg av vasking, det slipper du å tenke på selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...