Gå til innhold

Hva bruker dere dagene til:-)


ToneC

Anbefalte innlegg

Vet at mange stresser nå som det nærmer seg, men nå har jeg fått BL/ryggvondt så MÅ ta det med ro. Noen som har noen gode filmer å anbefale? Stressa fælt for en uke eller to siden, men nå har jeg roet litt ned. Og dagene går ganske fort, faktisk. Begynner å bli klar til å få ut lille gutten. (Ps fikk vite at det var mest sannsynlig en gutt på ordinær UL, kan det være noe annet da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke så mye energi om dagen, så her går dagene rolig for seg. Stort sett er jeg mamma for jentene mine på 8 og 10 år. Står opp med dem om morgenen, sørger for å få dem av sted til skolen, setter på en vaskemaskin eller to ... Så gjør jeg ærender (butikken, kontroller på sykehuset, besøker jobben e.l.) og sørger for å være tilbake til de kommer fra skolen. Da er det lekselesing, middagslaging og fritidsaktiviteter. Innimellom prøver jeg å hvile/sove en del, for jeg sover så dårlig om natten.

 

Ellers ser jeg litt på tv (tar opp programmer om kvelden og ser dem på dagtid), surfer på nettet, strikker til baby og sånn. Det blir ikke så mye venninebesøk og sosialisering, for de bor for det første et stykke unna og er ikke i småbarnsfasen. Med andre ord styrer de med jobbene sine og aktiviteter med sine store barn.

 

I helgene driver vi og pusser opp litt, men det faller mest på mannen. Også er vi på hytta til foreldrene mine av og til.

 

Jeg har ikke så mange tips til gode filmer. Jeg falt litt av filmbølgen da jeg fikk barn for ti år siden ... Det blir liksom ikke tid til å følge med. Hehe.

 

Jeg kjenner folk som har fått høre at de skal få gutt/jente på UL, men som har endt opp med det motsatte. Så jeg har ikke klart å stole på UL der. Men i går, da vi var på kontroll, så sa legen igjen at vi venter en jente, så jeg vurderer å tro på det denne gangen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har ikke så mye energi om dagen", mossirose? Hehe. Jeg ble helt utslitt av å lese om alt du gjør i løpet av en dag! Jeg er 38+2 og gjør så lite som mulig. Jeg gjør det jeg MÅ og det er å stå opp om morgenen, stelle meg litt, spise, se TV, rydde kjøkkenet og kanskje vaske litt klær osv. Noen dager gjør jeg ingenting fordi jeg rett og slett ikke orker! Jeg må hente unger i barnehagen, da. Det er vel det eneste jeg må og er det krise, henter mannen min dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er dagen min :)

 

står opp mellom 8 og 9.00 (ordne frokost,matpakke) for å levere storebror på 4 til barnehagen...10 min å gå bort så det er en deilig liten tur jeg tar..dersom jeg ikke er dårlig, da er d mannen som tar han med...

 

tilbake ca 10. da er det frokost til meg og mannen...slapper av par timer på sofaen, hekler litt..ser på tv..

 

12 tiden ut for å evt handle litt, er regnskapsfører så er alltid noe der jeg må gjøre + selskapet vårt. klesvask, holde huset mest mulig ryddig så det ikke er bombadert når vi kommer tilbake fra sykehuset. :)

 

prøver å være hjemme igjen fram til 15.00 for å hvile en time før jeg henter guttungen.

 

så er det matlaging og samvær med mann og barn..legger guttungen mellom 20 og 21...så er det slappings fram til kl 23- 24..så tar jeg natten :) og står opp minst 2 ganger for å tisse på natten, og det er kjedeligggggg :)

 

når man ikke tenker på hvilken dag det er og dager det er igjen til termin (11.juni) så går tiden mye fortere synes jeg.

 

lykke til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dagene går altfor fort jeg, så har kanskje motsatt problem? :)

 

Dagen starter kl 06, bhg-levering og jobb, hjemme til kl 17+, middag,leking,legging og vips er kl nærmere 20, deretter er det oppussing av hus og ordnings ute, vips er kl midnatt og det ble altfor lite søvn denne natta og :P

 

2 uker til perm, så da blir det litt roligere og det skal bli utrolig godt kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen barn fra før, så dere er nok mye mer aktivt liv:-). Men mye vi har skaffet og som må ordnes her hjemme. Akkurat når jeg tror alt er på plass så kommer jeg på noe mer som må ordnes. Prøver å trene litt, men kjenner det er fryktelig tungt nå. Endel ekstra pluss kilo. Er litt under 3 uker til min termin. Ble sykmldt litt før, så har jo vært hjemme en stund. Hadde veldig mye kynnere og vare veldig sliten. Men nå har jeg kommet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel energi overskudd. jeg er 38+0 i dag. har masse energi og bruker den til jobben min- selge god fransk kvalitetskaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Tips til filmer: sykt lykkelig (litt rar men bra) og happythankyoumoreplease (fin og søt film) :-)

Håper du liker de! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...