Gå til innhold

Når pusser dere tennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en gang dere står opp, eller etter dere har spist frokost? eller begge deler?

Etter hvert hovedmåltid? Rett før dere går til sengs?

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enbør gjøre det før en spiser mat. Grunnen er at emaljen blir litt mykere rett etter du har spist.

Jeg pusser mine nå og da, men er langt fra flink :) Jeg bare vet når en bør gjøre det :)

Skrevet

Morgen som regel før frokost, og kveld og hvis vi skal noe spesielt. F eks selskap, får besøk, osv og hvis jeg føler jeg har dårlig ånde..

Skrevet

Man bør helst vente med å spise minst 20 minutter etter man har pusset tennene. Ellers ligger det mye rester i tennene som ikke er så lett å fjerne.

Jeg pusser før jeg går ut av huset om morgenen, og rett før jeg legger meg om kvelden.

Skrevet

Jeg pusser tenner hver morgen, om jeg skal ut om morgenen så gjør jeg det rett før jeg drar. Skal jeg være hjemme, så pusser jeg etter jeg har spist frokost. Så pusser jeg tenner rett før jeg legger meg om kvelden.

Skrevet

Pusser før frokost og før jeg legger meg.

I tillegg når jeg føler jeg har belegg på tennene, typisk en time eller så etter jeg har spist noe med mye sukker i..

Skrevet

Etter frokost og så etter kveldsmat.

Man skal ikke pusse tennene for ofte - de blir faktisk utslitt av det også....

Og det er poengløst å pusse tennene rett før du setter inn et syreangrep i form av mat og drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...