ღhælgelainnღ Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Han der Harold Camping gir seg f... meg ikke. Nå innrømmer han at han tok feil med datoen i mai, men fortsetter i stedet med å spå at ny dato kommer og at enden er nær. Hvorfor driver han på slik? Jeg blir virkelig skremt av det, selv om jeg håper og tror han tar feil også neste gang, men hvorfor må han drive på slik? Jeg syns det er ubehagelig å lese om slike ting og dessverre lar jeg meg påvirke og frykter at det faktisk kan skje noe grusomt snart. Vi ser jo bare hyppigheten av ekstrem vær, hyppige vulkanutbrudd, kraftige jordskjelv, voldsomme opptøyer rundt om i arabiske land osv. Er virkelig endedagen nær? Vil vi ikke få oppleve å bli gamle og se våre barn vokse opp og få sine egne barn? Huff, nei jeg syns det er mye grusomme ting som skjer rundt omkring på jorda nå, men håper virkelig at det bare er tilfeldig og ikke har noe med denne gamle mannens spådommer å gjøre..
Mamma til to guttegull Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Hvis du leser Bibelen, så står det der, flere steder og veldig tydelig at "dagen og timen" kjenner ingen - med hentydning til Jesu gjenkomst og dommedag.
Ugl@ Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Bekymrer meg overhode ikke om det er tullinger som spår dommedag i tide og utide. Naturkatastrofer og kriger har alltid forekommet i menneskehetens historie, forskjellen er at vi får alt inn i stuene våre via tv og andre media nå, det hadde man ikke før i tiden.
Gjest Yunie Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Hvis du velger å tro på en gammel sullik så trenger du kanskje hjelp.. Og skulle enden komme 21 oktober - hva får du gjort med det? Ingenting. Lev livet nå.
Aliena Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Han tok feil i 1994 og han tok feil 21. mai i år. Troverdigheten hans må da være lik null nå (Ikke at den var så stor i utgangspunktet). Du kan ikke gå rundt og bekymre deg for eventuelle katastrofer, ulykker, krig eller sykdom, som du uansett ikke kan gjøre noe med. Det er ingen god måte å leve på.
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Da bør du jobbe med deg sjøl, for det er ikke bra å la seg påvirke av mennesker som Harold Camping (han har jo ikke akkurat beina godt planta på jorda). Det er mye ille som kan skje på jorda, verdens ende kan sjølsagt komme i oktober, eller om tusen år, men du får ikke gjort noe med det uansett. Man har aldri garanti for om man lever til neste dag eller om man får noen sjukdommer, men det er jo ikke ting man kan gå rundt og tenke på. Det er ikke bra.
Bettybu Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 dør vi alle, så havner vi forhåpenteligvis på samme plass??.. Og da er det jo like dumt??
LilleBjella Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Livet kan være over for deg i morgen. Kanskje du blir påkjørt av en bil, eller detter ned trappen. Det gjelder for oss alle. Så jeg ville brukt energien min på å heller leve livet, enn å frykte dommedagsprofetier fra en gammel tulling som har fått ufortjent mye spalteplass. Og hvis du bruker mye tid på å bekymre deg, så ville jeg tatt en prat med en profesjonell, som kanskje kan helpe deg til å endre tankemønster. For slik kan det ikke være bra å leve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå