Gjest Sauen og ungene Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Mine to jenter på snart 2 og 4 år bruker for tiden lang tid på å sovne... De deler rom, og ofte er det minsten som holder eldste våken om kvelden. Eldste får da komme inn på vår seng og sove der til vi skal legge oss, men vil jo helst at vi skal få dette til å fungere siden det nok tar et år eller to før vi flytter så de får hvert sitt rom. De står opp mellom 6 og 7 om morgenen, og legger seg klokken 19. Har fast leggerutine hver kveld med bleie/tran/tannpuss/eventyr. Minste sover en halvtime på dagen, men lurte på å prøve å kutte det ut. Er ikke det egentlig veldig tidlig å slutte før hun er 2? Hun gråter ikke eller noe, bare står i sengen og synger og prater. Går inn med jevne mellomrom og legger henne ned. Ofte sovner hun ikke før kl. 21-22. Noen tips?
Babyønske �� Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Min gutt sluttet å sove på dagen rett et par mnd før han ble 2. Og han ble veldig enkel å legge og sov omsider også hele natten. Men han sov en del lenger om morgenen enn dine da, som oftest til 9. Den første tiden var han veldig trøtt(og sur) om ettermiddagen, så det kunne være en utfordring. Det er ikke mulig å flytte dagluren til litt tidligere på dagen da?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Jo, kanskje vi burde prøve det først. Hun kan sikkert sove før lunsj i barnehagen. I helgene sover hun bare 15 minutter hjemme, men så er det litt roligere her enn i bhg også da :-) Får forberede meg på trøtt og sur-periode når hun skal slutte med soving=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Vi sluttet med dagsoving da eldstejenta vår ble 1,5 år gammel, og da ble leggingen lett som en lek igjen, og hun begynte å sove mye bedre og lengre på natta også=) Men litt sure ettermiddager må man nok bare regne med, ihvertfall de første par ukene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå