Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Hvordan kom dere frem til at dere hadde det? Hvilken symptomer? Jeg sliter med vanvittig trøtthet jeg har hatt de siste 15 årene. Jeg har ikke følt meg uthvilt en eneste gang gjennom alle disse årene selv om jeg ikke har hatt barn og har kunne sover mye. Sliter mye med tørre, vonde øyne. Tørr i nese og munn. Tørr i huden. Har blitt sjekket med blodprøver hos fastlegen. De tar standard prøver og har gjort det de siste årene uten noe funn. Alt er alltid normalt..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har Sjøgrens. Fikk diagnosen for snart 2 år siden, men har nok hatt sykdommen i mange år før det. Jeg følte meg dårlig lenge. Hadde mye hodepine, muskelsmerter, var trøtt hele tiden og var tørr i øyne og munn. Fastlegen min hørte aldri ordentlig på meg og tok det ikke alvorlig. Etterhvert fikk jeg store leddsmerter også, og jeg tok kontakt med en privatpraktiserende lege da jeg følte at legen min ikke trodde på meg. Hun tok alle prøvene fastlegen skulle tatt for lenge siden, og hun fant tydelige tegn på revmatisk sykdom på dem. Ble henvist til Riksen, og tok masse prøver som førte til diagnosen. Går hos en helt super revmatolog der. Hvis du ikke føler at du kommer noen vei, bytt lege! Jeg ventet altfor lenge med å oppsøke noen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå