Gå til innhold

Erfaring med delte magemuskler noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg har fått første barnet, trente jeg en god del løping/sykling og roing, 6 dager i uka i nesten 2 år. Hadde masse øvelser som inkluderte magemuskler - situps, lett rockering osv. Likevel, har jeg bestandig hatt mage som henger utover, uansett hvor mye vaskebrett man har under. Reagerer litt på at jeg har en slags "grop" i navelpartiet som er ganske dyp, ser ikke ut som magemusklene treffes på midten på en måte... Det har ikke forandret seg i noen retning etter jeg fikk nr 2.

Så, kan det der være delte magemuskler, og kan det være forklaring på at jeg bestandig har mage utover uansett hva jeg gjør? Ble faktisk spurt om jeg skulle ha en unge til nå nettopp, selv om jeg ellers er tynn (BMI på 19 og under 55 kilo vekt) og trener litt.

Og hva gjør man evt med slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter Diastasis Rectii på fagspråket.

Noen er faktisk født med det, og vi kvinner kan oppleve det i svangerskap. Hos de fleste kvinner vil det da forsvinne innen ca første året etter fødsel. Helt av seg selv. Men hos noen få går ikke musklene sammen igjen av seg selv. Da hjelper ikke trening. Det må opreasjon til.

Og treningsmessig sett, så bør en ikke ta vanlige(rett opp) situps når en har delte magemuskler. En bør ta skrå situps(høyre albue mot venstre kne, og omvendt).

For de fleste er dette et estetisk problem, men for enkelte kan det utvikle seg brokk i denne linjen. Brokk i seg selv er heller ikke farlig, utenom om det kommer i klem.

Ungen min har delte magemuskler, og flat mage.... Når hun ligger på ryggen og løfter hodet, så kan jeg få to fingerbredder i "sprekken" mellom musklene hennes.

Jeg hadde selv delte i i et svangerskap, men det trakk seg fint sammen selv.

Skrevet

Jeg har delte magemuskler og helt flat mage.

Det er ikke farlig eller synlig med mindre man skal drive profosjonell fitness.

Ingen ser det på meg. Men kjenner jeg etter når magen min er spent så er det en tydelig grop.

Men når jeg står oppreist er magen flat og jeg har det en strek mellom på midten som alle med trent mage har.

Skrevet

Om de er veldig delte blir ikke magen flat altså!

Sjekk bildene av denne jenta som var 170 høy og 61 kilo da hun opererte magemusklene sine. Hun er helt slank, men ser gravid ut fordi magemusklene ikke klarer holde magen inne...

http://www.bukplastikk.com/2011/02/synne/

Jeg har sååååå lyst til å gjøre det samme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...