Gå til innhold

Har noen her inne født enda?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så og si hele svangerskapet vert redd for å føde lenge før tiden, men det har heldigvis ikke skjedd og er 35 uker nå. Noen som har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syns vel det var litt tidlig å spørre om det!

jeg har termin 1.juli og da har jeg jo over 5uker igjen!

er vel ikke vanlig å føde så mye før tiden!

jeg fødte 1uke før med første mann, så man vet jo aldri! men vil hverfall vente et par uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 1. juli selv så ja, er tidlig å spørre om, men det står innimellom om folk som føder i 2 trimester, så spørsmålet var jo for å høre om dte var noen som hadde fått før tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har også vært redd for dette.

Nå begynner jeg å slappe litt mer av, siden jeg er 34+5. Da burde det gå bra hvis føselen skulle starte nå.

Fødte sist i uke 36, så er veldig spent på hvor lenge denne babyen har tenkt til å holde seg inne..

Hadde jo vært fint om han kunne holde seg der til uke 37 hvertfall. Da blir det hvertfall ikke en prematur baby og alt man må ta hensyn til rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns absolutt ikke at det er noe uvanlig å spørre om noen har født her enda. Det er ikke vanlig, men heller ikke uvanlig å føde nå i uke 36 (som jeg er) og fremover. Statistikk fra 2002 viser at 7,5 % av barna blir født i denne perioden. Og det er jo faktisk en del unger. I følge boka, så kan barnet som ligger i min mage klare seg veldig fint om det fødes nå (termin 3. juli), men det er jo teknisk sett prematurt enda.

 

Jeg satser på å holde tulla inne noen uker til, selv om jeg ikke er gira på å gå lenge over tiden. menstermin er 1 uke før ul termin...

 

39 dager igjen og teller ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns det var litt spennende å høre for det er faktisk mange som føder før tiden.

 

Første jenta mi kom 37+4 ifølge ul termin men to dager på overtid ifølge menstermin, så er jo litt spent også på om jenta i magen også kommer før tiden. Jeg er i uke 36 nå få er ikke så redd lenger for at fødselen skal starte. Syns godt den kan starte i uke 38 egentlig:) Hun ble estimert til 2400g da jeg var 34+6 så da slipepr jeg iallefall å bekymre meg for at hun skal være dysmatur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...