Gå til innhold

trenger hjelp!!!!noen er her skolebarn med lesevansker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en som går i 2 klasse med lesevansker...føler jeg prøver og prøver men til ingen nytte :(

trenger rd og tips til hva jeg kan gjøre!!

'

er så redd for at hun skal henge langt etter de andre!

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nei, har ikke egne skolebarn med lesevansker, men er lærer.

Dette SKAL skolen ta tak i, men ja, vi er så sørgelig overarbeidet en del av oss at det er ikke alt vi klarer å få med oss og få tatt tak i.

Men du må stå på selv, ringe eller maile til kontaktlærer og be om møte. Legg fram bekymringene dine på en ærlig og redelig måte og jeg er 99 % sikker på at du vil bli hørt.

Jeg vet om mange småskolebarn som har hatt enormt stor nytte av et - to intensive lesekurs, gjerne på veldig liten eller liten gruppe.

Ta kontakt med kontaktlærer, du! ;-) Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar!

Skrevet

Jeg har heller ikke barn i skolealder ennå, men jeg vil anbefale deg å gi barnet ditt gode fettsyrer. Efalex og Eye-Q er helt fantastisk flotte oljer.

I perioder hvor jeg har hatt eksamen har jeg tatt disse oljene (kun én av de) og jeg merker at hukommelsen har bedret seg betraktelig.

Jeg har også en ung gutt i nær omgangskrets som har Cerebral Parese. Han fikk prøve Efalex og foreldrene merket markant bedring i lærevillighet. Plutselig kunne han alfabetet og en rekke sanger. På det tidspunktet var han vel ca 8-9 år gammel.

Disse produktene finnes både i kapsler og flytende. Jeg sier ikke at de vil lære barnet ditt å lese, men det kan absolutt være med å hjelpe han/henne.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke ikke barn med lesevansker eller jobber i skolen, men jeg hadde store lesevansker selv. Jeg lærte ikke å lese før jeg var 9 år gammel og til og med på videregående måtte jeg noen ganger stoppe opp hvis jeg leste høyt fordi jeg ikke forsto ordet. Likevel hadde jeg ingen problemer på skolen fra ungdomsskolen og opp. Selv om jeg stavet elendig lærte jeg å lese ganske fort og å få med meg det jeg leste. Jeg har derfor bestandig fått gode karakterer i alt utenom språkfagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...