Gå til innhold

hvorfor er det så mange rare navn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få litt inspirasjon til navn. Vi vet ennå ikke om vi får gutt eller jente som nr 2, så har sjekket ut både jente- og guttenavn. På navneguiden her kom det fram masse forslag etterhvert som jeg trykte på karusellen, men sikkert 90% er navn som ikke låter godt i mine ører og siste 10% er navn som jeg forbinder med ting så det er uaktelt å bruke dem.

Kan noen inspirere meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen gode forslag?????

Skrevet

Jeg er veldig glad i Amalie, Konstanse, Tiril, Oskar, Jonas og Tobias. Får sikkert masse tyn nå og hvor forferdelige disse navnene er.

Skrevet

For min del er ikke navnene stygge, men det er bare så mange av dem som ikke lyder noe godt for meg.

Jeg kunne godt tenke meg et relativt kort navn. Kanskje to stavelser eller noe.

HI

Skrevet

Ikke lett å hjelpe deg når du ikke sier filla om hva slags retning du vil gå i, i det minste! er jo ikke poeng i at jeg ramser opp Guttorm, Tjalve, Kolbinn, Steinunn og Gudrid hvis du ikke hæler norrøne navn, eller at jeg maser videre om Linnea, Teodor, Lucas, og Matilde dersom du er kvalm av motenavn.

Skrevet

Sigrid

Johan

Olav

Ellen

Petra

Anne

Lovise

Karsten

Olai

Eller hva med å gå bak i slekta å se hva besteforeldre, oldeforeldre og tipp oldeforeldre het.

Skrevet

Da forelsår jeg Anne eller Ola.

Skrevet

Hadde jeg visst hvem retning jeg ville godt i, så hadde jeg skrivd det, men foreløpig er jeg helt blank

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...