Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Hva i alle dager kan jeg gjøre?? Tidligere våknet gutten bestandig mellom 7 og halv 8. La seg kl 19. For et par mnd siden begynte vi å legge han kl 19.30. For ca 14 dager siden sov han veldig lite på dagtid og vi la han kl 19. Etter dette har han stått opp mellom 5 og 6 hver morgen (som oftest kl 6) Ikke så ille sier du? Hadde ikke jeg syntes heller, hadde det ikke vært for at det går 1 1/2 time fra han står opp til han vil ha første duppen. Mao han vil ha første duppen ca halv 8. Sover da kanskje til kl 9. Vil ha dupp nr 2 ca kl 12. Sover til 1- halv 2. Etter hans vanlige rutine skulle han ha sover kl 17.30-18.00. Det sier seg selv at det blir alt for sent å ta en dupp til.. Da er han så ferdig kl 19 at han holder på å sovne under flaske og grøt og slokner i senga nesten før jeg får lagt han ned.. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å ordne dette? Skal og sies at det ser ut som om det kommer opp to tenner i overmunn (nr 3 og 4) Han er 9 mnd. Blir fryktelig slitsomt når dagene går til sutring og grining av en trett og uopplagt unge...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Er vel ikke så mye annet å si enn at dette er ganske vanlig i en periode i den alderen. Og jeg syns du er heldig som har en baby som sovner av seg selv om kvelden, og sover hele natten(?). Og i tillegg sover 3 ganger om dagen. Luksus det i mine øyne. Når min var like gammel var jeg heldig om han sov en time til sammen i løpet av dagen. Han var håpløs å legge om kvelden, tok lang tid før han sovnet, og når han endelig sovnet våknet han hvert 50. minutt til jeg kom å la meg sånn i 23-tiden. Da kunne han sove 3 timer i strekk. Så var han lys våken kl 5. Forsøkte de råd og tips som er, men ingenting hjalp, så var ikke annet å gjøre enn å akseptere. Å se på det som et problem og begynne å stresse med det gjør bare vondt verre for en selv.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Han sovner av seg selv på kvelden ja, men våkner 5-6 ganger hver natt fra vi legger oss til vi står opp. Tidligere sov han maks 1 time pr. dupp (2 om dagen, ikke 3) men nå sover han glatt 3 timer tilsammen på disse to duppene. Det er for mye på dagtid,men vekker jeg han blir set storbaluba.. Til det vanlige må jeg inn flere ganger om kvelden for å bre på han og roe han ned. Det er på grunn av at han tar dupp nr 2 så tidlig på dagen at han sovner så fort når han legger seg for kvelden hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå