Gå til innhold

Ang apocillin og oppbevaring, og ørebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Junior på snart ett år fikk på torsdag påvist ørebetennelse. Han fikk en 5 dagerskur med antibiotika. Han skal ha siste dose idag. Men fremdeles tar han seg til øret. Bør jeg fortsette litt lenger med apocillin?

Far i huset greide igår å glemme å sette den inn i kjøleskapet. Så nå har den stått romtemperert i 10 timer. Er den brukbar ennå, eller bør jeg få ny resept og ny medisin?

Skal ringe legekontoret, men må vente til de åpner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det betyr noe at den har stått i romtemeratur i 10 timer. Det at han fortsatt tar seg til øret kan være noe du bør snakke med legekontoret om. Kanskje han har fått væske på mellomøret og at det gir et ubehagelig trykk?

Hvordan har han det ellers da? Har han feber? Kommer det puss ut av øret? Ørebetennelser skal som oftest gå over av seg selv, uten at det er nødvendig å bruke antibiotika. Da jeg var lita hadde jeg ofte ørebetennelser, men tromhinnen sprakk av seg selv og jeg ble raskt frisk igjen. Og det uten antibiotika. Men når det er sagt... Jeg har ei datter, på snart 3 år, som har hatt noen ørebetennelser i sitt liv. Og jeg er ikke av de som nekter behandling med antibiotika altså. Ved hver ørebetennelse har hun fått dette vidundermiddelet =)

God bedring til poden din!

Skrevet

Den er nok brukbar for de siste dosene i dag. Men om han fremdeles tar seg til øret og har vondt bør dere prøve en annen type antibiotika. Ta kontakt med legen du.

Skrevet

Hei igjen, og takk for svar. Han er i betydelig bedre form, ingen feber. Men det har han ikke hatt heller, siden forkjølelse tidlig i vinter. Grunnen til at jeg tok han med til legen er at vi skal til mallorca om 14 dager. Jeg ville derfor utelukke ørebetennelse, før vi skulle ut å fly. Men fikk istedet påvist ørebetennelse. Så han har nok godt med det en liten stund. Men som sagt, han er blid og fornøyd, sover bedre, ingen feber. Men det kommer ikke noe puss ut av øret, selv om jeg kanskje synes det lukter litt av øret.

Det ble ikke til at jeg ringte lege, tok medisinen ut dagen idag. Skal på etterkontroll dagen før vi reiser. Så håper at det har gått over til da. Men dere som har hatt barn med ørebetennelse, er det litt ubehag i ørene etter endt antibiotika-kur, før det løsner liksom? Har ei jente på fire år, men hun har ikke brukt antibiotika, så er helt blank på dette området :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...