Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Ja, særlig. Blir så irritert når jeg leser testen. Det blir jo vitterlig anbefalt på alle hold at barn skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, helst til de er fire år og gjerne lenger. Hvorfor blir da i det minste ikke alle barneseter som kan benyttes bakovervendt for tre-fire åringer testet? Og hvorfor gjør et sete som er plusgodkjent det så dårlig? Betyr det "kun" at barnet garantert ikke brekker nakken ved en frontkollisjon, men ellers er setet dårlig. Selvfølglig er beltestoler mest brukervennlig, alle vet jo hvordan man trekker ut og klikker et vanlig bilbelte. Vil vel tro at de som er opptatt av sikkerhet, tar seg tid til å både lese og forstå instruksjonene som følger med stolen. Hvor jeg vil med dette? Si det, vet jeg i løpet av sommeren må kjøpe et nye seter (to biler) til en jente på snart fire fordi lillebroren skal overta de to vi har nå. Vil jo selvfølgelig ha et sete som gjør det bra i test. Tenkte faktisk å fortsatt la henne sitte bakovervendt, ettersom hun trives med det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Einig! Skjønar ikkje at dei ikkje snart kan slutte å publisere desse tyske testane som om det er testar dei har gjort sjølve. Mange av seta som vert selde her i landet, feks maxi cosi babysete, er jo ikkje med i testen ein gong. I Tyskland er det ikkje vanleg å snu seta bakovervendt, og dei få bakovervende seta som er testa har fått trekk for å ta stor plass og vere vanskelege å montere. Eg håpar dei heller snart kan lage artiklar om den svenske plusstesten.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Den tyske testen er regnet for å være den mest grundige testen i verden. Når det ikke er norske myndigheter som står for testen må man bare godta at de ikke bare tester bakovervendte seter (selv om jeg selv også synes det er poengløst) Nå har det seg slik at over halvparten av 2 åringene i dette landet sitter forovervendt så da er det greit at foreldrene i det minste vet hvilke seter som er sikrest når de først har gjort denne feilprioriteringen. MaxiCosi var testet ifjor og ble da best i test, det ble også X3. Man må gå ut i fra at at X3 og MaxiCosi fremdeles er fremragende seter selv om det var noen seter som fikk enda bedre karakterer.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Greit nok, men å trykkje ein så mangelfull test mtp stolar på den norske marknaden og få bakovervende sete, under overskrifta "Disse setene er de tryggeste for ditt barn" er temmeleg missvisande.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå