Gå til innhold

Emilia, hva synes dere om det navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

forslag til navn som passer til? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en lik varant av det overbrukte navnet Emilie..

Fint navn men fantasiløst, ettersom selv jordmødre er lei av dette navnet..

Fikk raksjoner på sykehuset da barnet mitt ikke het Emilie. "Gudskjelov" sa de... :-)

Skrevet

Det er for meg et totalt intetsigende navn. Men det er jo ikke stygt.

Det passer sammen med andre "internasjonale" navn, jeg har etterhvert forstått at "internasjonalt navn" er synonymt med angloamerikanske navn.

På en annen side, hvem sier navn må matche i opprinnelse?

Skrevet

Overforbrukt.

Men om dere bruker det, for guds skyld, ikke finn noe som skal passe til! Kjenner at jeg ikke orker flere Thea, bea, Svea, Leah osv med Emilia/e til slutt, ei heller flere Nora, Tora, Dora, Sara, Mira osv i samme kombinasjon.

Vil du framstå som TOTALT fantasiløs, slenger du det sammen med Sofie/a, enten foran eller bak. På femtitallet satt Anne Lisene tett i tett, nå sitter Nora Emiliene i kø rett bak Thea Sofiene...

Skrevet

Syns Emiliana er finere...

Skrevet

Litt lei av disse Emilie/Emilia/Emily/Amalie/Amalia-navnene. Er liksom så intetsigende. Også tenker man bare "Å, ja, en av Emilie-versjonene" og husker ikke hvilken av dem neste gang man møter jenta...

Skrevet

Boring, boring, boring. Alle heter Emilie, Emilia, Amalie, Amelie, Amalia osv, osv.

Gjør som en annen foreslår - sleng på Leah eller Sofie så har du et navn det går tretten på dusinet av.

Og ingen husker noen gang hva jenta di heter.

Skrevet

dritkjedlig navn uten essens og innhold.høres ut som et hult tre uten sjel i mine ører fordi det rett og slett er helt oppbrukt.

det er rosa godterisøtt som gir meg frysninger på ryggen.

desverre...

Skrevet

dritkjedlig navn uten essens og innhold.høres ut som et hult tre uten sjel i mine ører fordi det rett og slett er helt oppbrukt.

det er rosa godterisøtt som gir meg frysninger på ryggen.

desverre...

Skrevet

Platt og hjemmesnekret.

O, vi vrir på Emilie så det blir litt midtsideaktig.

Skrevet

fint navn , men ganske oppbrukt.

Skrevet

Hehe, Emilia er vel ikke så veldig hjemmesnekret! Her var det mange sterke meninger. Folk husker ikke hva barnet heter? Jeg pleier å huske hva folk heter, selv om de heter Nina eller Line, som veldig mange andre jeg kjenner.

Synes det er et ganske fint navn. :)

Skrevet

Jeg forbinder det med ei ikke så enkel jente. Mye ekstra der for foreldrene. Derfor liker jeg det ikke helt godt....

Emma- Katrine eller noe, er bedre. Eller bare Emma :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...