Gå til innhold

Hvordan kommer barna deres til og fra skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunn for dere som har skolebarn

Jeg har en førsteklassing som jeg leverer på skolen fordi 1 jeg kjører forbi uansett og 2 bussen kommer 15 min etter at jeg skulle ha begynt på jobb. Hvis han skal ta bussen så må han vente 30 min etter at jeg har reist.

Hjem, så tar han bussen innimellom. Da henter jeg han på bussholdeplassen så han slipper å gå 1,5km hjem alene. Normen er at jeg henter han på SFO fordi han ikke liker å gå hjem alene og er ikke trygg nok enda til å være hjemme alene i 1-2t før jeg kommer.

Hvor gamle synes dere barna skal være før dere lar de være hjemme alene etter skolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har bein å gå på..

Skrevet

Eldste begynner på skolen til høsten. Vi kan se bort på skolen herfra, og hun kan ta en bakvei uten trafikk for å komme dit. Men jeg kommer nok til å følge i begynnelsen, til JEG er trygg, hehe:p

Skrevet

2km. så de går, sykler eller sparker. Er 6 år og 8 år

Skrevet

Han busser frem og tilbake :)

Skrevet

Han er 6,5 år. Når de kan være alene hjemme kommer litt an på barnet og nabolaget mener jeg!

2238

Skrevet

Største tar taxi pga psykiske problemer.

minste blir kjørt til skolen men tar buss hjem.

Skrevet

Jeg kjører hvis jeg skal den veien, ellers må hun gå. Og hun går hjem. ca 400 meter :)

Skrevet

blir kjørt pga. skolevei uten gangfelt (kommunen starter bygging av dette i sommer er planen)

Skrevet

Kommer til å bruke bena de 200 meterne

Skrevet

Samboers barn blir kjørt til skolen fordi samboer allikevel kjører da. De går hjem. Men jeg synes fint de kunne gått/syklet til skolen også. Fordi de får helt sjokk hvis de en gang i halvåret må komme seg på skolen selv. De har 1 km til skolen.

Skrevet

Han tar drosje, og får det dekket pga lang og farlig skolevei.

Skrevet

Vi har flyttet så stort sett kjører jeg henne. jeg er i permisjon. Hun har såvidt begynt å gå hjem. Bytter skole fra høsten og da må hun gå uansett.

Kommer an på hvor lenge men 3 klasse synes jeg det er greit. Barnet mitt går i 1, og kommer aldri hjem til tomt hus men kan være alene en stund hvis jeg drar bort. Ser ut til at hun må klare seg enkelte dager hjemme en times tid allerede fra 2 klasse selv om det byr meg litt i mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...