Gå til innhold

Jeg vil ha maaange svar!!=) Dere som har barn på småbarnsavdeling eller dere som jobber der?


Lovemelikeyoudo

Anbefalte innlegg

takk for alle svar! Jeg mener ikke at barn på 10 mnd skal krabbe ute i -10 grader, bare så det er sagt=) Men spreke, 1, 5-2 åringer som ikke år gå ut i flott vårvær. Det er 3 ansatte på 10 barn, men de klarer allikevel ikke å være ute hver dag. Eller de vil vel ikke, enkelt og greit....veldig trist. Synes oppriktig synd på de stakkarene som er der fra åpningstid til bhg,nesten stenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber selv i barnehage der vi er ute hver eneste dag fra ca 9.30 til vi går inn til lunsj og samling ca. 10.45. Er været fint, spesielt i vår-sommer halvåret går vi også ut etter frukt ca. 14.30-15.00 og er ute resten av dagen. Vi har vært ute hver dag siden januar med unntak av noen få dager der det var mange minus grader og klunk is på bakken ute. Jeg er på 0-3 års avd. På vinteren tar vi også gjerne med de største barna ut på ettermiddagen også, mens de minste gjerne er inne siden de har minst utbytte av å være ute, men da har alle vært ute på formiddagen. Ellers til vårt forsvar hadde det vært lettere å være ute resten av ettermiddagene i mørketiden hvis vi hadde stengt halv 5 i steden for 5. Den siste halvtimen der gjør at det blir for kaldt til å være ute til stengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på småbarn: Vi går ut hver dag før lunsj, slik at ALLE får vært ute, selv de som sover lenge. Alle sover ute i vogn og er det ok vær/varmt nok... (varmegrader) er vi også ute etter 2-maten og ut hele ettermiddagen... De dagene det er veldig varmt (over 10+) er vi gjerne ute midt på dagen også med de som ikke sover/tidlig ferdig å sove =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i perioder synes de har vært altfor lite ute og det var ille særlig i vinter. Greit nok at ikke 1-åringene kan være noe særlig ute når det er mange minus, men 2-3-åringene kan da være ute litt om de voksne sørger for aktivitet.

 

Jeg tok det opp og det har blitt bedre, men nå er det jo også varmere i været.... Har opplevd å hente barnet inne i 19 grader og sol......

 

De aller fleste pedagogiske opplegg kan like greit skje ute som inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobbet vae småbarnsavdelingen ute hver dag. De var inne fram til lunsj, så var det sovetid og deretter var de ute resten av dagen. På de kaldeste dagene i vinter var det ikke alltid alle de minste var ute (noen sov fra etter lunsj til 2. måltidet kl 14. (om vinteren ble dette som regel spist inne) Men målet var at de skulle iallefall få seg en liten tur ut så sant det var mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i barnehagen til vesla så er de som regel ute 2 ganger om dagen. (avdelingen har unger mellom 18mnd og 3år)

De er ute på formiddagen før lunch og så en tur på ettermiddagen frem til de blir hentet.

 

På den yngre avd (opp til 18mnd) så er de ute hvertfall 1 gang om dagen. Enten på trilletur eller på lekeplassen.

 

På den større avd (3år-6år) så er de ute 2 ganger om dagen.

 

Hvis det plasker ned eller er veldig kaldt så er de ikke ute.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...