Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Min tanteunge på 3 år har fått vannkopper. Jeg vet det er bra at de får det tidlig, men jeg har ikke lyst til at min 9 mnd gammle sønn skal få det nå. Min mor er med min tanteunge hver dag. Tror dere hun kan dra med seg smitte fra henne til han??
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Nei, det er det veldig liten sannsynlighet for ettersom kontaktsmitte skjer ved direkte kontakt. Det gjør ikke noe om bestemor vasker hendene en gang ekstra, men det vil ikke smitte via klær osv.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Lite sannsynlig. Selv ved dråpesmitte skal det mye til å smitte på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Nei, det er lite sannsynlig. Dersom din mor ikke har hatt vannkopper selv, kan hun bli smittet og event. sånn smitte videre. Jeg er enig i din vurdering. Kan man utsette vannkopper til barna er over året, så minsker risikoen betraktelig for å få helvetesild senere i livet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Takk for svar Da kan nok en bekymret mamma og mormor komme på besøk Ja, jeg synes ikke det er noen vits å "gi" han vannkopper når han ikke er eldre. Veldig greit å få det tidlig, men ikke såå tidlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå