Lykkelise Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Lurer på om jeg ha nok klær til jenta. Har 6-7 bodyer, 2 bukser, 3 strømpebukser, 3 pysj, masse sokker, og 2 hentesett. Ellers har jeg klær. Strl.62...
Gjest Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Hvilke størrelser er de klærne du har kjøpt i? Jeg har vel ca 3 bodyer og tre bukser i str 50, og 5-6 bodyer + 4-5 bukser i str 56. En bomullsjakke og en strikket jakke. 5 pysj i 50-56, sokker, et par bomullsluer. I str 62 har jeg noen bodyer og et par bukser. Regner med det er str 62 og oppover en stort sett får i gaver. Vanskelig dette med hvor mye man trenger...er 1.gangs og har igrunn null peiling :-/ Men det blir vel nok, og som mange har sagt så er butikkene stort sett åpne og man kan sende bestemødre (evt far for dem som tørr for å handle om en ikke skulle orke selv den første tiden ;-)
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Jeg får små barn, så har kjøpt en del i 50. Har omtrent så mye som du skriver i 50, og litt mindre i 56. Regner med alt jeg får i gave er 62 og 68, var i hvertfall det sist. Og en kan jo bruke to str litt om hverandre. Hvis man får en gulpebaby trenger man veldig mange bodyer og pysjer, men ellers holder det du nevner lenge og vel. Sist hadde jeg så mye at jeg ikke rakk å bruke alt før guttungen var vokst ut av det.
Babyønske �� Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Har du kun str 62? Kan såfall være at klærne er i største laget den første tiden. Mengden klær er forsåvidt grei, men må kanskje regne med å vaske ca annenhver dag. Blir fort et par skift pr dag, er det ikke gulp, så er det bæsj. Masse sokker får du kanskje ikke så mye behov for, de faller stort sett bare av allikevel. Jeg har omtrent likt antall i str 50 og 56. Min jente er nå 1 mnd(3900 gr ved fødsel, 4300 gr nå) og bruker stort sett str 50 enda. Må supplere med 56 om jeg ikke vil vaske hver annen el tredje dag. 56 begynner å passe fint nå, men noe er fortsatt litt stort.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Jeg føler jeg har lite men har nok heller mye. Har vel 40 bodyer eller noe, 16 bukser, 2-3 strømpebukser, 8-9 par sokker, 15 gensere, noen sparkebukser, 5-6 pysjamaser osv. MEN dette er både størrelse fra 50 til 62. Har også noen kosedresser, kjoler osv. Er en stor eske iallefall som liksom er beregna til begynnelsen. Det meste er arva fra storesøster og så litt nytt:)
summer85 Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 jeg har ikke noe i str 50 til snuppa i magen.. ingen av gutta brukte str 50, begynte rett på str 56 =) har endel hvite/offwhite bodyer, bukser, strømpebukser etter gutta som jeg har vaska opp og skal bruke.. Har kjøpt litt rosa da, ett par bodyer, nattpysj, bukse, sparkebukse, noen få sokkepar og noen søte smekker med tekst på =) Fikk masse i barselgaver til gutta, så regner med at det helt sikkert blir slik nå også. plus at det er jo første jenta, så er noen bestemødre/oldemødre, som har sagt de kommer til å kjøpe en god del.. hehe =)
*julybirth* Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 man trenger da ikke overflod, og som noen nevnte over her, vaske annenhver/3dje hver dag? det går ikke her haha, her må vakses hverdag, og det kommer nok til å skje etter fødsel og ja.... vasker man titt så trenger man jo ikke 40 stk heller. de vokser så altfor fort. jeg har kjøpt litt, og hadde noe fra før, og som regel så får man endel i gave etter barnet er kommet. kjedli å hamstre inn, og så får man så vidt brukt tøyet før lillemann vokser ut av det, ... det nødvendigste sier jeg
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 62 og 68 er typisk gavestørrelse, som også forplanter seg til arveklær. Syns det høres ut som du har akkurat nok til å begynne med. Hvis du i tillegg har et babyteppe så er dett lett å regulere temperaturen. Husk lue også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå