Gå til innhold

Avlivning av kattunger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver ikke dette for å provosere, men for å høre hva som er så galt med å ta livet av kattungene selv.

Vi fikk et kull med kattunger i vår (3 stk), etter at fru Pus hadde vært på vift.

Fru Pus er nå sterilisert, forresten.

Vi har ikke plass til kattunger, og å få gitt bort kattunger her er nærmest umulig, så mannen tok de med seg ut og hogg hodet av de med en øks.

Er dette virkelig så galt? Er det så mye bedre å ta å ta de med på en (for kattene) stressende biltur til dyrlegen for så å gi de en sprøyte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke galt, om steriliseringen ikke fungerte, og man vet hvordan man gjør det uten smerte for kattungene. Man hogger ikke hodet av dem, det høres bestialsk ut, når de er så små holder det å kakke hodet raskt mot en stein e.l. Men jeg kunne aldri i verden ha gjort noe sånt selv, og hadde ikke holdt ut å ha en mann som hadde klart det selv heller. Det var vanlig før, og jeg husker hvor vondt det gjorde.

Skrevet

Fru Pus var ikke sterilisert da hun ble gravid, men gikk på p piller.

Jeg, eller vi, foretrakk å hugge hodet av de, da vet man helt sikkert at de dør fort og ikke lider.

Jeg kunne fint gjort det selv, men hadde nok ikke likt det. Hva er det som er så galt med å ha en mann som gjør det? Er det noe verre enn dyrlegen som setter sprøyten?

Vanlig før, og vanlig mange plasser enda. Barn får bare venne seg til det, livet er tøft.

Skrevet

Ps. Barna var ikke med og så da de ble avlivet.

hi

Skrevet

Et par tomer. Hun fikk lukte på de og slikke de rene og spise morkaka. Kjøpte Galastop dagen etter. Gikk rundt en dag eller to og mjauet og lette, men det gikk fort over.

hi

Skrevet

Uansett avlivningsmetode synes jeg det er jævlig unødvendig. Du skylder på at man gjorde det slik før, si meg har du ikke mottatt noen informasjon siden 1800 tallet? Siviliserte mennesker tar ansvar for dyrene sine og sørger for å få de sterilisert så tidlig som mulig for å unngå uhell, dette såfremt man ikke skal bedreive planlagt avl! Fy på dere er alt jeg kan si :(

Skrevet

Bestialt og grusomt. Stakkars pus-mammaen.

Ville du ha likt om noen hadde kommet og tatt din nyfødte babyen et par timer etter fødselen så for å hogge hodet av den?

Du kunne ha tatt katten inn for å ta abort samtidig som den skulle steriliseres. Det er MYE mer fornuftig og mindre grusomt.

Dessuten kan jeg ikke skjønne en person som er så uten noe som helst form for empati at de KLARER å hogge av hodet til en kattunge. Hvem slags mennesker klarer å gjør sånt?

Skrevet

Stakkars kattunger..Synest det er på sin plass at katten blir sterilisert så fort den er moden nok for et slikt inngrep. Når man ikke kan ta seg av kattungene så må man gjøre noe FØR hun blir gravid.

Blir så provosert av å lese slikt..tenk..hogge av hode! grøss!

Hilsen dyreelsker

Skrevet

Ja hva slags mennesker klarer å drepe kattunger i det hele tatt. Jeg er veldig glad jeg ikke har en mann som synes det er greit. Det viser jo litt hvordan man er som person ellers også...

Skrevet

Du kan ikke sammenligne mennesker og dyr, vet du, 2205, så det spm. gidder jeg ikke svare på.

Som sagt, Pus hadde vært borte lenge, og kom tilbake gravid og fødte to dager etterpå. Ville det virkelig vært mindre grusomt for Pus å ta abort? Det tror jeg ikke.

Vi er overhodet ikke uten empati, men vi evner å skille mellom mennesker og dyr. Vi tilegner ikke dyrene menneskelige evner og følelser.

hi

Skrevet

Kunne ALDRI gjort noe slikt selv, har flere dyr.

Men det værste er faktisk at dette er lovlig frem til puse-ungene er 8 dager gamle... :(

Bra pusen deres er kastrert no.

Hadde en gang en nabo som gjorde det samme med en av deres katt sine kattunger, bare med en hammer, og skal si han fikk HØRE det fra meg (og sikkert hele nabo-laget).

Skrevet

Katten er sterilisert nå, og gikk på piller før hun tok seg en ferie.

Les nå innlegget før du kommenterer, da =)

Så til det opprinnelige spm. mitt, hva er så mye verre med å avlive de selv fremfor å ta de med på en lang biltur for å avlive de hos en dyrlege?

Om du ikke vet det så dør man momentant idet hodet blir atskilt fra kroppen, så det er slett ikke grusomt.

Jeg er også dyreelsker, forresten.

hi

Skrevet

2208,så fordi min mann tåler å hogge hodet av kattunger så er han en grusom person? Hva da med dyrlegen som avliver dyr hver eneste dag. Er de grusomme?

hi

Skrevet

Helt greit å avlive kattungene selv, så lenge de ikke lider. Mye mer humant enn å dra de til dyrlege.

Mange dyr dreper avkommet sitt selv om det er noe feil med det, noen spiser det også ...

Skrevet

22:02 her. Fikk veldig godt med meg hva du skrev og alle med omløp i hodet vet at p-piller og utekatter er en usikker prevansjonsmetode! Men du tok sjansne og ville spare deg pengene for sterilisering, men tok ikke konsekvensen av din dumhet spesielt bra! Det er min opprinnelige mening uansett hvilke unnskyldninger du måtte ha.

Skrevet

Nå er ikke Pus egentlig en utekatt, så vi valgte piller. Har ingenting med penger å gjøre, tidligere katter har alle vært sterilisert/kastrert. Hunden er for øvrig også kastrert, så det har ingenverdens ting å gjøre med penger. Vi er glad i dyrene våre. Vanskelig å tro? Vel, sant er det.

hi

Skrevet

Og hva skal så en innekatt med p-piller? Du er ikke veldig lett å få tillitt til!

Skrevet

Min hunnkatt fikk 3 søte små siden jeg hadde somlet med sterilisering. Siden det var en ut-og-inn katt så hadde p-piller lite for seg, hun kunne være borte i 2 uker i strekk- så det sa seg selv.

Men de 3 pusungene lever fortsatt de, 5 år gamle allerede. Husker fødselen dems kjempegodt, en opplevelse jeg ikke ville vært foruten. Kattemor durer og maler i sofaen ved siden av meg, en sønn ligger i stresslessen, ei datter sitter i vinduskarmen og den siste datteren er ute for å lette trykket for natten. Bare kos med 4 puser :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...