Gå til innhold

Hvorfor har dere katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og syns dere ikke det er flaut at deres dyr basjer full hagene til andre folk. Samt tisser ut alt annent... Argh blir sprø snart.

Syns det er rart at kattehold ikke er forbudt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de er søte, myke og bløte. Mine er i tillegg kastrerte/steriliserte så de tisser ikke på andres eiendeler (det er de ekle ballekattene som gjør det) og all bæsjing foregår under busken hagen.

Skrevet

vell har katt fordi det er koselig.

vi har ikke tid til en hund og vi og unga er glad i dyr, og da er katt fint. den klarer seg selv. den får mat og drikke,

er utrolig bra for barn å venne seg til dyr.

mulig du ikke liker katt. men andre gjør det.

katte bæsj syns ikke veldig.

Skrevet

Folk som ikke liker katter var mus i sitt forrige liv, er det noen som sier.

Du burde slå deg sammen med min ubrukelige nabo, han piper om kattebæsj i hagen sin mens bikkja hans går løs og driter der det passer den.

Det eneste han oppnår med det er å skape sur stemning.

Skrevet

Jeg har rasekatt som er innekatt og bare ut i bånd hver dag.

Vi har katt fordi det er koselig og fint for et barn å lære seg å behandle dyr med respekt. Vår katt har vært i barnehagen og alle barne syntes det var stor stas med en kjempekatt på besøk.

Skrevet

Vi har stallpus for å holde rent for mus, bikkjene rensker det som måtte komme inn i huset...

Skrevet

Fordi katter er fantastiske skapninger som gir masse kos og selskap. Mine katter er også steriliserte/kastrerte, så de tisser ikke i andres hager, de beveger seg knapt uten for tomten vår, og er ikke til sjenanse for noen naboer.

Er man oppriktig glad i dyr, så steriliserer man dem, og lar dem ikke drite rundt hos naboen.

Dessuten er det herlig for barn å vokse opp med dyr, de får ett naturlig forhold til dem, og lærer seg å behandle dyr med respekt.

Skrevet

For katter er koselig og kanskje det eneste dyret du kan ha uten at det trenger masse stell osv...

Skrevet

Fordi de er myke, søte, snille, gode, pene og såpass selvstendige at det passer til min livsstil. De som har peiling på katter (spesialister og veterinærer) sier at det er uhyre sjeldent katter bæsjer åpenlyst i hager og lignende. Det går mot deres natur. Det er heller blomsterbedd og sandkasser det går litt hard utover. Katten min kastrerte jeg før han ble så stor at han begynte å skvette. Så han finner seg et usjenert sted og graver ned tisset også.

Skrevet

Skaffet oss katt pga at ungene ønsket seg katt, jeg er vokst opp med katt og er like glad i katt som ungene. Så når min katt døde skaffet vi ny etter noen år.

Min mann er ikke glad i katt, men veldig glad i katt nå. Ikke for katten, men for musespisingen til katten. Det har vært mye mus rundt her og i veggen, men etter vi fikk katt har vi ikke hørt noen i veggen. Og naboen er veldig fornøyd over katten som spiser mus også.

Vi har kattedo inne men katten har funnet ett blomsterbed hos oss som den bruker som do. Helt greit for meg når den bruker ett sted ute hos oss selv. Jeg kan bytte jord der ofte jeg, jeg vet den bruker det som do. Ikke fått klager fra noen naboer, heller ikke sett den har tuslet til de.

Skrevet

Vi har to katter, og begge er kastrerte, både hun og han. De bæsjer nok litt i hagen til naboene, men alle naboene rundt her har katt, så deres katter driter i vår hage,så da går det opp i opp! :)

Vi har katt fordi det er utrolig koselig, og siden Gubben jobber borte halve året, og det er faktisk veldig mye selskap i kattene. Finnes lite som er bedre enn å kjenne varmen fra en lodden pelsdott som begraver hodet sitt i halsgropen min.

Jeg har også stor tro på at lille Solstråle virkelig har utbytte av å ha dyr, både kattene og kaninene, og før også hunden vi hadde. Hun lærer å ta hensyn, ansvar og får respekt for levende liv!

Skrevet

Du hadde sikkert likt bedre at det var fullt av smågnagere som mus osv? hahaha... Jaja, de er jo mindre og har mindre drit og piss...

Jeg har en hannkatt(kastrert, så ingen lukt), fordi jeg liker katter bedre enn mus. Og så er katter gode å kose med :) Han har innedo, men jeg kan ikke garantere hva han gjør ute. Men naboene her er ganske fornøyde, fordi han er sjef i gata, så de slipper at andre katter kommer i hagene deres og driter.

Syns ene naboen min er hakket verre enn meg. De har hund. Hagen deres ser ut som en do(og det er hunden som har laget).

Skrevet

Er veterinær og fikk inn en husløs katt hvis eneste skjebne var avlivning. Var umerket og ukastrert. Den var så utrolig trivelig at jeg ikke klarte å avlive den. Bor hos meg, nå vaksinert, kastrert og chippet ;-) Er en risiko ved yrket *sukk*

Skrevet

Hvorfor har folk dyr?

Fordi de er fantastiske vesener som gir livsglede.Personlig er jeg katteelsker og vil si at de som ikke liker dyr i mine øyne er umennesker. Du aner ikke hva du går glipp av du fæle menneske. Katten er min beste venn,jeg kan ikke leve uten disse sjarmerende,malende,kloke og nusselige pusene. Hvis det ikke er katter i himmelen trenger ikke jeg komme dit.

Skrevet

Jeg hater dyrehatere.

De menneskelige naboene,særlig en del snørrunger og nyskjerrigperer,plager meg en million ganger mer enn 100 katter ville gjort.

Idiot.

Skrevet

Vi har et lite småbruk og kattene er faktisk bruksdyr. Uten dem hadde vi hatt masse mus og andre gnagere rundt husveggen. Pluss at det er veldig kos og ha dyr rundt seg, bare tenk deg at uansett hvilket humør eller hva som skjer deg så vil katten alltid være like glad og kjærlig. tror ikke jeg trenger å bekymre meg så mye for nabone heller, kattene gidder ikke gå så langt for å drite. De er også kasterert så vi slipper markering og nedpissing av ting, samtidig som de kasterete hankattene holder andre hankatter unna.

Hi du kan gjerne ønske deg forbud, men uten noen katter i det heletatt ville det blitt ganske ekkelt rundt og i husene. Men jeg skal være enig at det burde være mye strengere regler når det gjelder kattehold, for det er for mange som driter i kattene sine.

Skrevet

Vi har innekatt fordi vi bor i leilighet, men det er SÅ koselig! Masse selskap i henne! Hun elsker å være sammen med oss, går fra fang til fang og skal ha kos, blir så glad når vi kommer hjem, kommer når vi roper på henne.... Skikkelig kosedyr! Dessuten er det så mye mer lettvint og praktisk enn å ha hund. Slipper det der med lufting, lettvint å ha stuerein (hun har ALDRI gjort fra seg noen andre steder enn i sankassen sin, og var kun 6 uker da hun kom hit!) og med nok mat og vann kan hun være alene i flere dager uten at det trenger å bekymre oss. (Av og til har vi dratt på langhelg og slikt, men lengre ferier får hun bo hjemme hos svigermor)

Dessuten er kattedyr de mest elegante, stilige og vakreste dyr som finnes!

Skrevet

Dere sier de er lettstelte og at det ikke er noe ansvar å ha de. Ikke så rart for det blir jo naboens ansvar å tømme sandkassa flere ganger i året og kaste vogner og puter som de pisser på... Argh, plagsomt.

Skrevet

Katten min er knappest blitt observert utenfor tomta, han er jævlig lat. Men så er han både gammel og kastrert.

Hvorfor vi har han? Ja si det, vi er allergisk mot han alle sammen. Han er en skikkelig allergibombe og er allerede omplassert en gang i livet sitt fordi den forrige familien ikke tålte han. Så han får nok bli sine levedager ut, noe som i følge dyrlegen kan bli lenge, han er visst i godt hold til å være 12-14 år..

Hvorfor man har katt generellt? Fordi katter er sosiale dyr, og det er mye selskap i dem. Fordi man slipper gnagere i og rundt huset. Fordi barna har godt av å "ha ansvar" for andre levende vesener (selv om det bare er de selv som tror de har ansvar for dyret).

Skrevet

Har du klart å innbille deg selv at det vil bli færre katter om man forbyr kattehold? Kan du forklare hvordan du har kommet fram til det?

Skrevet

Fordi jeg elsker katter og livet ikke er verdt å leve uten.

Du er uvitende og ufølsom. Jeg kunne sagt det samme om dine barn,de pisser sikkert i buksa og kliner snørr rundt omkring og hyler og gjør rampestreker.Går ikke an å sitte på en buss uten at det er en drittunge som irriterer meg.

Mine katter pisser ikke rundt i hagen din,de er hokatter og dessuten steriliserte. De holder seg unna folk som ikke liker dem,dvs jeg mistenker at den ene driter i naboens bed for å hevne seg. Han er en sadist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...