Gå til innhold

Ønsker forslag til gode middagsretter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve meg på å lage seksukersmeny,men trenger hjelp til å komme på gode middagsretter. Vil gjerne ha forslag på retter med grønnsaker i eller som tilbehør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laks, potet, gulrot, squash og purreløk i terninger stekt i ovn. Superenkel rett som lager seg selv og er sunn:) Kan variere med grønnsaker og fisk. Bruker noen ganger saus oppå. F.eks hjemmelaget hvit saus eller ferdig saus på pose.

Tortillas med kyllingstrimler i tacokrydder, mais og paprika evt bønner. Ost på toppen dersom de gratineres og salsa og rømme til. Evt guacomole.

Pasta med kyllingkjøttdeig, spagettisaus, paprika, squash og løk.

Hjemmelaget lasagne med kjøttdeig/ karbonadedeig, gul-grønn og rød paprika, løk, hvitløk og sopp. Bruker å ordne hvit saus. Legges lagvis med lasagneplater, hvitsaug og kjøttsaus. Ost på toppen. Salat og hvitløksbrød til.

Potetmos på pose tilblandes amerikansk grønnsaksblanding mens vannet skal koke. Fiskekaker eller fiskepinner til.

Wok med kylling i sursøt saus og fullkornsris.

All pizza kan serveres med ruccolasalat oppå.

Fisk med potet og rømme med raspet grønn eple og gulrot oppi.

Kjøttsuppe med pølse, kålrot, potet, gulrot og purreløk.

Stekte kyllingbryst med ris og bretagne saus. Stekt/ sautert paprika og squash til.

Sodd (trønder jeg..he he) Må være innherredssodd:) Flatbrød til.

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag! Trønder jeg også,så innherredssodd er absolutt en favorittt her i heimen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...