Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Er bare to stk på natt, ergo må de ta inn folk for meg en time på kvelden og en time på morgenen. Barnet er 7,5 og ammes 2 ganger om natten. Kan arbeidsgiver nekte meg dette? Jeg mener loven er ganske klar, arbeidsgiver er ikke fullt så positiv...:/ Skal begynne på jobb om 2 mnd, og har 5 nattevakter på en 6 ukers periode hvor jeg skal jobbe.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Vil tro at barnet er rimelig ferdig med nattmaten når han/hun er nesten 11 måneder
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Det kan du helt klart! Jeg ordnet det sånn at jeg fikk sjefen til å spørre en av kveldsvaktene om de kunne gå en time ekstra og en av dagvaktene om de kunne komme en time før på alle nattevaktene mine. Dette måtte såklart ordnes i god tid i forveien. Er du sykepleier og medlem av NSF? NSF har forhandlet fram en avtale om inntil 2 t ammefri pr vakt - hvis du søker på nettsiden finner du det lett. Ellers vil jeg tro at LO også har liknende løsninger for sine medlemmer.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Hvordan får du du 7,5 + 2 mnd til å bli 11 mnd 21:04?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Er sykepleier og medlem av NSF ja, så jeg vet at jeg har rett på det, men hva gjør jeg når sjefen nekter da? Mener det blir altfor dyrt for dem..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Kan du ikke bare pumpe deg på jobben, sette melka i kjøleskapet, ta den med hjem og bruke den i grøten eller noe påfølgende dag? En baby på 7,5 måneder (eller 9,5 mnd som den vil være når du begynner å jobbe) trenger ikke mat 2 ganger om natta.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Å pumpe meg på jobben er ikke mulig nei. Jeg må ha ro og fred hvis jeg skal klare å pumpe, og det funker ikke på jobb!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Hva med å bare avvenne med nattmat da? Amme får du drar på jobb, også får småen vente med pupp til du kommer hjem igjen. Bare fordel for deg også det, så slipper du å stå opp 2 ganger om natta å gi pupp de nettene du har fri.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 10 måneder da. Uansett så trenger ikke en baby på 10mnd. mat to ganger om natta og de fleste babyer på den alderen spiser nok kveldsmat og trenger ikke nattmat
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Takk, det var det jeg lurte på. Ikke gode råd om nattavvening:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Tror ikke et fnugg på at du krever fri fordi du MÅÅ amme om natta, tror rett og slett du gjør det fordi du kan snike deg unna 2 timer med loven på din side.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Skriv ut regelverket på papir og gi det til sjefen med beskjed om at dette er det h*n må forholde seg til. Ved fortsatt manglende gehør, setter du tillitsvalgte på saken. Og til dere som foreslår div tiltak for å ikke trenge ammefri:SLUTT MED DET! Hi ønsker å følge opp amminga og arbeidslivet er regulert ift til dette. Nå må vi slutte med å sette våre barns og egne behov bakerst i køen bare fordi arbeidsgiver ønsker det på den måten. Jeg skal lete etter link fra NSF for deg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #14 Skrevet 23. mai 2011 https://www.sykepleierforbundet.no/vis-artikkel/114030/Ammefri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå