Gå til innhold

Er gravid. Når kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor langt vil legen mene jeg er på vei? Første dag i siste mens var 23. april. Har en syklus på mellom 28-30 dager. Regner legen alltid ut termindato etter en 28 dagers syklus?

Har også brukt Wartner vortefjerner en gang også, da jeg først i går fant ut at jeg er gravid. Det skal visst ikke brukes av gravide.. Men en gang så tidlig i graviditeten har vel ikke skadet fosteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på første kontroll i uke 11

Skrevet

Hvis du bor et sted det er mange om beinet til jordmor bør du komme deg på listen så fort du kan. Ellers er det vel ikke noe hast egentlig. Her jeg bor er det lurt å "melde seg på" tidlig..

Skrevet

Jeg var hos legen i uke 7 og søkte sykehus i uke 9. Ville på riksen og da bør man søke før uke 10, og det må gjøres via lege. Ellers er det vel ingenting som tilsier at man må gå tidlig til legen.

Skrevet

Jeg tviler på at fosteret har tatt skade av det! Jeg kontaktet lege dagen etter positiv test. Noe han også syns var bra for han ville ta 8 ukers-prøver av meg for å se om det var noe jeg evt manglet osv. :)

Skrevet

Takk for svar :)

Får ringe i morgen og høre når de vil ha meg inn da.

Men noen som vet om legen alltid går etter 28 dager syklus, eller om mensterminen blir fastsatt etter en 31 dagers syklus om man har det?

HI

Skrevet

De går etter 28 dagers syklus.

Den terminen du får hos legen er bare midlertidig, den terminen som regnes ut på ordinær ultralyd rundt uke 18, vil være den gjeldende terminen.

Skrevet

31 dagers syklus ja. :)

Ring og hør i morgen. Her fikk jeg time med en gang, for å bekrefte og for å få litt informasjon og sånn. Fikk jm time ganske tidlig også, for å få utlevert hefter og svangerskapsbok. :)

Gratulerer i bøtter og spann med graviditeten!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...