Oktoberbaby :-) Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Min lille tass blir 2 år i løpet av sommeren, og vi fikk nettopp brev fra barnehagen om at han skal bli overført til stor avdeling etter ferien. Dette syntes jeg er altfor tidlig! Han er ganske sent ute med språket, (sikkert fordi han er tospråklig) og er en litt beskjeden gutt som ikke sier et pip om noen tar lekene fra han/ dytter han el.l. Kommer man noen vei ved å klage på slikt? Har man noen rettigheter/ noen krav man kan stille? Vet det er fordi de har altfor mange søkere til småbarnsavdelingen og ingen til storbarnsavdelingen at de gjør det, og mulig de ikke har noe annet valg.. Men jeg er redd min lille engel skal bli helt usynlig blant store 5 åringer :-(
♡ A & E ♡ Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Jeg hadde snakket med dem ihvertfall og forklart bekymringene dine. I barnehagen vår er det slik at de som fyller tre det samme året kan overflyttes.
Gjest Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Hei! Jobber selv i barnehage på småbarn og syns det hørtes tidlig ut, men ofte er det ikke noe valg.. Vet du om det er fler små på den store avd da?
Oktoberbaby :-) Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2011 Det er to andre som også blir overført til samme avdeling, men de er 2,5 år gamle og kan snakke masse, så de virker jo mye eldre..
Gjest Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Du bør nok snakke litt med dem og si litt om hva du tenker og spørre dem om hvilket ped tilbud barna vil få. De bør jo få ha litt gruppe et par ganger i uka og ikke bare henge rundt de store for det er et STORT sprang fra 2-5 år!!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Ville snakket litt med dem, men jeg tror det går helt fint. Når vesla begynte i ny bhg staretet hun på en avdeling som var 2-5 år, det var egentlig en storbarns avdeling men ble gjort om det året hun startet. Hun ble 2år ett par dager etter. Det gikk over all forventning
Underveis --> Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Ditt barn er sikkert ikke den eneste 2-åringen der. Hør med de hvor mange småttiser som må over. Er det en liten gjeng, så går det helt sikkert knirkefritt!
olla Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 I "vår" barnehage flyttes mange når de er 2 år, men da til en avdeling med 2-4 åringer, altså ikke de eldste. Snakk med de, og legg spesielt vekt på det med språket.
___ Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 I vår barnehage løste de et tilsvarende problem ved at de laget en egen base for bare 2 og 3 åringer i lokalene til "de store". Det fungerte fint og ble en veldig trygg og god overgang fra småbarnsavdeling til storbarnsavdeling. Det kan jo tenkes at de planlegger noe liknende hos dere. Snakk i hvertfal med dem om hvordan de tenker seg at det skal fungere i praksiss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå