Gå til innhold

Hvor lang tid etter at slimproppen gikk startet din fødsel?


lille knerten

Anbefalte innlegg

Min slimpropp har gått i tre omganger når. Morgen og kveld i går og igjen i morges.

Har hatt masse rieaktivitet. Trodde fødselen skulle starte i natt, men alt stoppet helt opp. Nå på ettermiddagen tar det seg opp igjen og jeg har 7-8 min mellom riene som foreløbig er helt overkommelige og ikke vonde i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med førstemann gikk aldri slimproppen (Ikke som jeg merket iallfall..)

Med minsten gikk slimproppen mandag formiddag, i 11.30-tiden. Fødselen startet med rier ca 0300 (natt til tirsdag), og ca 0630, tirsdag morgen, var fødselen over.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan liksom ikke helt huske at slimproppen gikk med nr. 1. Men håper virkelig at det skjer noe snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk på dagen. Hadde svake, regelmessige rier med 5 min mellomrom som varte noen timer (husker ikke om jeg hadde dem før eller etter proppen gikk) så stoppa dem, men så begynte riene for fult på natta og fødselen var i gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første gjekk slimproppen min gjekk på morningen en gang, husker ikkje nøyaktig klokkeslett. Merka ikkje nåkke før 1800, men trudde det berre var kynnera. Når kl var 2100 tvinga mamma og sambo meg å ringe føden, fekk det eg trudde var en kraftig kynner mens eg snakka med dei og fekk då beskjed om å ta turen inn for en sjekk. Kom inn dit 2145 med 4 cm åpning og 0215 var gutten ute :) fødte to dager før termin forresten :) men det starta tre dager før :)

 

håper det går like kjapt og greit dinna gangen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med første gjekk slimproppen min gjekk på morningen en gang, husker ikkje nøyaktig klokkeslett. Merka ikkje nåkke før 1800, men trudde det berre var kynnera. Når kl var 2100 tvinga mamma og sambo meg å ringe føden, fekk det eg trudde var en kraftig kynner mens eg snakka med dei og fekk då beskjed om å ta turen inn for en sjekk. Kom inn dit 2145 med 4 cm åpning og 0215 var gutten ute :) fødte to dager før termin forresten :) men det starta tre dager før :)

 

håper det går like kjapt og greit dinna gangen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ikkeno til den forrige gang, men min gikk i dag morges så forhåpentligvis kan jeg signere her om få dager (timer? Hehe) og si at det ikke gikk lang tid...

Masse kynnere og maserier men det har jeg hatt siden uke 26 så tar det ikke for god fisk før det virkelig tar seg opp.

 

Lykke til lille_knerten, nå må det være din tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til deg også:)

 

Krysser fingrene for oss begge. Enig i at 9 mnd er lang nok tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager :o) Den begynte å gå mandags kveld, og fortsatte 2 dager. Murra tirsdag, torsdag og fredag. Lørdagen campa jeg på sofaen så si hele dagen, med det jeg trodde var kynnere. 01.45 gikk vannet helt ut av det blå, 4timer senere var bebisen ute!! Dette var 2 dager før termin.

 

Lykke til i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mageknip (rie) og gikk på do. Slimproppen kom vel ved tredje mageknipet. Pluss litt fostervann. klokken 0900 neste dag var lillegutten født! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forrige gang gikk slimpropp på kvelden om natta gikk vannet og neste natt starta fødsel og knerten ble født. Så et drøyt døgn fra slimpropp gikk til fødsel var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste her har gått rimelig kjapt i fødsel etter at proppen gikk, hos meg gikk slimproppen over et par dager en uke før termin, men gutten kom jammen ikke før 2 uker OVER termin. Passe forsynt da ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen min har nå gått i 5 omganger. Morgen og kveld søndag og mandag og en runde i dag, men har da også vært en tur innom føden i morges for har sittet med rier hele natten. Hadde 2 cm åpning og fikk beskjed om å dra hjem og prøve å få meg litt søvn. Har nå fått meg et par timer på øyet og sitter nå på nytt og teller rier på rieteller.no.

Forhåpentligvis skjer det noe i løpet av kvelden/natten.

 

Riene er helt annerledes enn ved forrige fødsel. Har press bak i rompen hver gang jeg får en ri og det er ordentlig ekkelt. Har tømt meg flere ganger så ikke mer å få ut der...

 

De ville ikke gi klyster på føden. De unngikk det helst, men om det var gått et par dager siden man hadde vært på do så kunne man få det. Men hun sa det uansett ville komme litt avføring selv med klyster.

 

Huff, nå rabler jeg bare ned her. Sitter i smerterusen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det snart starter for fullt lille knerten. Kom det blod sammen med slimproppen din? Jeg prøver å tolke det som at det holder på åpne seg for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe blod og det var det ikke forrige gang heller.

 

Riene er mye vondere denne gangen enn første gang. Men har fremdeles 5-8 min mellom riene. Håper smertene er et tegn på at det kanskje kan gå fortere denne gangen, at hun jobber seg bedre ned enn forrige baby som endte med sugekopp.

 

Nå skal jeg legge meg i badekaret og flyte litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen J98, J08

Jeg våknet på natta med murringer i magen, gikk på do og så da at slimproppen var gått. Fødselen var sånn smått igang da. Babyen kom på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...