♥ strikkemor ♥ Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Drar snart nedover på legolandferie. Skal bo i lalandia. resier med 5åring og baby. Gleder oss masse!! Men så har det dukket opp en del spørsmål: - de har selfølgelig alt av barnemat der nede, eller bør jeg ta med grøten herfra? - noe som absolutt bør kjøpes med hjem fra Danmark?? - noe som er helt unødvendig å ta med? æsj, nå kom jeg ikke på resten av det jeg lurte på i farten.. typisk det =)
Libido- Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Vi tok med sykkel til guttungen og angret ikke en dag på det. Siden det er vaskemaskin der trenger du ikke overpakke med håndklær og sengetøy. Barnemat er jeg usikker på. Nestle selger ikke middagsglass der vet jeg, fordi Danskene foretrekker å lage barnemat fra bunnen av. Litt usikker på om det gjelder grøten også.. ellers er det kos å ha med seg brettspill og litt leker =)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Ta me bleier! Dyyyrt i Danmark! Husk regntøy! Vi ble SKIKKELIG våte i legoland ifjor! haha, værste jeg har opplevd! Ikke noe tak å komme inn under, for det var så mange mennesker..... Sikkert fint å snike med seg litt babymat, er også usikker på hvordan det er...De har vel noe kanskje.... God tur !
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Hehe, må bare kommentere det ang at nestle ikke har barnemat på glass i danmark. Det er nok ikke så enkelt som at danskene foretrekker å lage maten selv gitt, det er fordi de ikke får lov til å selge glassmaten der lenger pga giftstoffene som er i lokket! Det er altså forbudt å selge!De samme skrulokkene som vi får her hjemme, det er noe å tenke på.. Det gjelder all barnemat på glass! http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7244489
sillyfilly og Olivia Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Jeg mener å huske at de har grøt i Danmark, men ikke barnemat. Ta med bleier ja. Ta med badebleier til babyen. Godt mulig de har det i lalandia, men for sikkerhets skyld. Du må absolutt kjøpe ost der nede om du liker ost med smak(ikke for de som elsker Norvegia) for danskene er gode på oster Jeg kommer ikke på noe mer.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Vi er i Danmark flere ganger i året, og stort sett det eneste vi tar med oss er bleier. Tror det er nesten dobbel pris på dette i DK. (I tillegg tar vi med kvikklunsj-sjokolade og majones til brodern som bor der...hehe!). Det vi kjøper med oss hjem hver gang er: - tynne vaskeklutter i pakker med 50 kluter (de er supre å bruke til å vaske barn rundt munnen og på hendene med etter måltider. Kjøper minst 10 store pakker hver gang vi er der). - fruktstenger til de små (de heter De berømte frugtstænger fra Castus. Er uten sukker og konserveringsmidler, og rike på fiber. Fåes i mange forskjellige smaker som blåbær, aprikos, jordbær osv). - spekemat (er sååå billig i DK) - vin... selvsagt;) - ost, og da spesielt cheddar - pølser fra Slagter (smaker ordentlig kjøtt, fantastiske) God tur;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå