Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Nå er jeg drittsur, jeg sa opp jobben på grunn av misstrivsel tidligere i våres og nå når jeg slutter neste uke står jeg plutselig uten penger. Jeg har vært veldig opptatt så jeg har ikke rukket å søke noen nye jobber og når jeg snakka med nav i dag så sa henne at jeg ikke får penger før sommeren nesten er over. Hvordan i helvette skal jeg klare meg gjennom sommeren da? Der røyk alle ferieplaner, og viss jeg ikke finner meg en måte å tjene noen raske penger på så ryker vel leiligheten også, men det mente henne på nav at ikke var hennes problem. greit nok det altså men det går vel for faan an å ha litt empati!! Drittkjærring og drittsystem
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Hæ??? Du tuller nå? Alle vet at det er 8 ukers karantene når man sier opp selv.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Ha ha ha, du mener ikke seriøst at du ikke var klar over de 8 ukene karantene. Vært for opptatt til å søke jobb så da skal du bare få få få. Ha ha ha, morsom du.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Du må nok få penger av sosialkontoret den perioden, er desverre sånn at når man sier opp jobben selv har man ikke krav på arbeidsledighetstrygd før etter 8 uker.. har vært der selv da jeg sa opp jobben grunnet flytting.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Selvfølgelig får du ikke penger før etter 8 uker når du sier opp selv. tar du ferie har du heller ikke krav på dagpenger!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Hvorfor søkte du ikke aktivt på andre jobber når du har sagt opp misstrivsel?? Evnt vurderte og sykemelde deg om du ble syk av arbeidsmiljøet? Uansett er det 8 ukers karantene om man sier opp selv. Dessuten får du ikke feriepenger?? kan du ikke bruke dem til du får deg ny jobb?? Synes ikke synd i deg for og si det slik.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Du er vel klar over at det er 8uker karantene når man selv sier opp en jobb. Dette burde du tenkt over selv, man sier ikke opp jobben før man er sikker på å få en annen jobb, det er også lurt å søke om permisjon i første omgang til man er ferdig med prøvetid i en ny jobb. Synes ikke synd på seg, som man reder ligger man. Skulle alle som mistrives på jobben fått hjelp av nav og ledighetstrygd så hadde kassa til nav blitt tømt fort.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Sosialkontoret er da ikke noe alternativ når man selv setter seg i en situasjon uten inntekt!!!! Kan ikke bare slutte i jobb uten å ha satt seg inn i regelverket og gå på sosialen og få penger!!!..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Dette er BARE din egen feil! Ikke nav sin i det hele tatt. Informasjonen er lett tilgjengelig om at det er 8 ukers karantene når man sier opp jobben selv eller det er din egen feil at du mister jobben. At du forventer penger med en gang du slutter å jobbe er i grunnen dumt nok i seg selv. Det er minst 3 uker behandlingstid på dagpengesøknader. Jeg skjønner at du er fortvilet, men dama på nav har helt rett. Dette er ikke hennes problem. Du har selv satt deg i denne situasjonen ved å si opp jobben din uten å ha noe nytt å gå til. Skaff deg en jobb, selg unna det du hr av verdi, lån penger av familie og venner, snakk med banken om avdragsfrihet osv. Nav kaster nemlig ikke sosialstønad etter folk heller...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Hehehe!! For travel til å søke ny jobb??? Du har selv sagt opp, og vet når du har siste arbeidsdag....... Eh.. Enten er du troll eller bare jævlig dum!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Ja, det er kjipt å gå uten penger men dette skulle du ha sjekket opp i før du sa opp så ville du sett at når man sier opp selv er det karantenetid.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Herregud. Du må jo begripe at du ikke bare kan si opp jobben og få penger rett i hånda, sånn helt uten videre. Dumme, dumme menneske.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 som alene mor har du krav på penger, men at det er 8 uker du ikke får penger det ble gjort veldig tydelig under finans krisen. du har egentelig bare deg selv og takke her. ville du ha bedre råd da så burde du ha spart penger.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #15 Skrevet 23. mai 2011 Fy faan det er så jæææævli typisk dib altså, det er bare om og gjøre å lire av seg mest mulig drit her inne. Angrer på at jeg skrev innlegget, jævla fehuer.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #17 Skrevet 23. mai 2011 Eheheh.. Virker som det er jæævli typisk dibbere og ikke sjekke slike ting på forhånd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #18 Skrevet 23. mai 2011 Synes at systemet er bra jeg, endelig en plass det faktisk fungerer. At det ikke er bare å få som det er mye av i NAV. Setter meg å ræva så får jeg penger. Næi mistrives man så har man mulighet til å sykemelde seg i en periode i verste fall, og ta det opp med jobben. Kan ikke bare forvente å få penger når man sier opp. Hva med ferske folk i arbeidslivet, ferdig med flere år med skole så får de ikke ei krone før de finner seg en jobb, da kan man begynne å si at ting kan føles litt urettferdig. Men ikke dette da. Men en tung måte å lære systemet på, ser den. Men vi er jo pliktige til å sette oss inn i disse reglene håper det løser seg for deg
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #19 Skrevet 23. mai 2011 Det skilles ikke mellom aleneforeldre og andre når det gjelder rett på dagpenger. her er reglene lik for alle!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #20 Skrevet 23. mai 2011 HALLO!!! man har iallefall ikke rett på sykepenger fordi man mistrives i jobben!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #21 Skrevet 23. mai 2011 Nei man har kansje ikke rett på det, men det er mange som får det uansett ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #22 Skrevet 23. mai 2011 Hvis man mistrives i en jobb, så biter man det i seg og sier ikke oppfør man har funnet en annen jobb. Synes absolutt ikke noe synd i deg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #23 Skrevet 23. mai 2011 Er du tilbakestående? Du er sintpå NAV fordi DU driter deg ut og er kunnskapsløs? Hhahahahahaha!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #25 Skrevet 23. mai 2011 Jepp også er det i tillegg dib som er fehuer, faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå