Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Hva gjør jeg? Jeg har 2 barn, 6 og 11 år. Holder på med en bacheloergrad, og er snart ferdig med 2. året. Jeg og eksmannen eier et hus sammen, men jeg skal kjøpe han ut på et eller annet vis... (får hjelp fra foreldre her hvis jeg trenger..). Ellers jobber jeg deltid ved siden av studiene, og har inntekt deretter også. Barnefar og jeg er ennå ikke enige om omsorgsfordelingen av barna, dette kan bli en lang prosess, men jeg kommer til å kjempe det jeg kan for at det ikke skal bli 50-50 fordeling (dette er en annen diskusjon, så vennligst ikke kommenter dette). Hvordan kan jeg klare dette? Hvilke rettigheter har jeg? Noen som har gjort dette før og kan hjelpe meg litt? Dette har skjedd veldig nylig og kom brått på, så kjenner at hodet ikke sitter helt der det skal for tiden, så jeg setter pris på all hjelp og rådgiving fra dere
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Først: masse symp og en stor klem til deg - veit hvordan man har det i hodet i din situasjon. Har dere tatt ut separasjon? Gjør det. Er han villig til å flytte ut? Fint. Er dere enige om at du skal kjøpe ham ut? I så fall, ordne det praktiske. Snakk med foreldre, med banken, iverksett. Er du sikker på at du klarer å sitte med det? Du skal leve også. Med 50-50 får du ingen bidrag, og halv barnetrygd. Men ordne huset først, kjemp for ungene etterpå. Du får rimelig studentbarnehage, undersøk med studentsamskipnaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå