Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Hvordan fester dere det? Jeg har sett at flere barn i barnehagen til sønnen min sitter bakovervendt i forsetet når de blir hentet av pappaene sine som kjører arbeidsbil/ikke har bakseter. Først tenkte jeg at det er sikkert noen seter som ikke har forankringsbelter, men nå har jeg sett at i allefall to av dem er Besafe isi seter og da lurer jeg på hvordan de er festet?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Vi har en Think, den har iso-fix, så da klikker man bare på Be safe'n.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Vi har Britax Hi-way i bilen til samboeren min, en pick up med bare forseter. Den fester vi bare med bilens belte.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Ja det er jo greit nok hvis man har isofix eller en stol som bare festes med bilens setebelter. Men de jeg vet om har i likhet med oss besafe seter som ikke har isofix. Skulle gjerne kunnet satt det setet vi har inn i mannens jobbebil av og til, men er så usikker på om det er riktig og trygt uten å bruke forankringsbeltene.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Ma kan feste forankringsselene rundt de "pinnene" mellom seteryggen og setet, og trekke selene frem under passasjersetet. Da er det bare å klikke de på som vanlig, og stramme til.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Noen seter kan man ha uten forankringsseler om den støttes/klemmes mot dashbordet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Det står forklart i bruksanvisningen til HTS setene også.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Bare husk å koble ut airbagen om det skulle være det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå