Gå til innhold

Dere som har bakovervendt sete i forsetet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fester dere det? Jeg har sett at flere barn i barnehagen til sønnen min sitter bakovervendt i forsetet når de blir hentet av pappaene sine som kjører arbeidsbil/ikke har bakseter. Først tenkte jeg at det er sikkert noen seter som ikke har forankringsbelter, men nå har jeg sett at i allefall to av dem er Besafe isi seter og da lurer jeg på hvordan de er festet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Think, den har iso-fix, så da klikker man bare på Be safe'n.

Skrevet

Vi har Britax Hi-way i bilen til samboeren min, en pick up med bare forseter. Den fester vi bare med bilens belte.

Skrevet

Ja det er jo greit nok hvis man har isofix eller en stol som bare festes med bilens setebelter. Men de jeg vet om har i likhet med oss besafe seter som ikke har isofix. Skulle gjerne kunnet satt det setet vi har inn i mannens jobbebil av og til, men er så usikker på om det er riktig og trygt uten å bruke forankringsbeltene.

Skrevet

Ma kan feste forankringsselene rundt de "pinnene" mellom seteryggen og setet, og trekke selene frem under passasjersetet.

Da er det bare å klikke de på som vanlig, og stramme til.

Skrevet

Noen seter kan man ha uten forankringsseler om den støttes/klemmes mot dashbordet.

Skrevet

Takk for tipset!

HI

Skrevet

Det står forklart i bruksanvisningen til HTS setene også.

Skrevet

Bare husk å koble ut airbagen om det skulle være det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...