Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 ...har jeg fått med meg at mange synes er feil. Hvorfor er det det egentlig... Barnehager får jo og støtte, ellers hadde egenandelen vi betaler vært større...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 En barnehageplass koster i gjennomsnittet 10000,- per måned per barn. Dagmamma koster gjennomsnittlig 5000,- per måned per barn, Staten sponser barnehageplass slik at vi kun betaler en brøkdel av summen selv. Kontantstøtten gir et tilskudd til de som ikke får barnehageplass slik at det vi selv betaler ut av egen lomme blir ca. samme sum.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 ja nettopp så hvorfor ser folk på det som feil å bruke kontantstøtten på dagmamma?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Fordi den ble innført som et virkemiddel etter påtrykk fra KrF - med den uttalte hensikt at barna skulle få mer tid sammen med FAMILIEN sin, ikke med en fremmed...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Nja.. det var vel heller at kvinner skulle få en reell valgmulighet. Dessuten har selveste Lysbakken uttalt at kontantstøtte til ettåringer har sin nytte, fordi mange på den alderen ikke har plass i barnehage uansett.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Folk reagerer vel fordi det var ikke derfor kontantstøtta ble innført. Personlig håper jeg at kontantstøtta har i det minste ført til at dagmammaer får bedre betalt. Jeg synes det er litt paradoksalt at de som passer på det kjæreste vi har er de vi betaler minst. Noen får jo under 30 kr timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå