Lemonia Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Hvordan organiserer dere alt dere har? Jeg har etterhvert samlet opp store mengder garn, heklenåler, sytråd, øyne til hjemmelagede kosedyr, filt og annet stort og smått som brukes til håndarbeid (jeg driver aller mest med hekling, så det er garn jeg har klart mest av). Hittil ligger det bare i ulike poser her og der, men jeg kjenner behovet for å ha det på et bedre og mer ordnet sted. Hvordan organiserer dere garn? Ordner dere det etter farge, garntype eller noe annet, eller blir bare alt samlet i en stor boks? Tar dere vare på mansjettene slik at dere vet f.eks. strikkepinnestørrelse eller vasketemperatur på de ulike garntypene? Kom gjerne med alle slags tips til hvordan jeg på mest praktisk måte kan organisere håndarbeidstingene mine. :-)
Trultetryne Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har en stor skittentøykurv (kurv med stofftrekk inni) som jeg har garnet mitt i. Jeg skulle kjøpt meg plastkasser med lokk, men har ikke kommet så langt. Strømpepinner og heklekroker har jeg i et etui jeg har sydd selv. Rundpinner har jeg i et etui jeg har kjøpt på Stoff & Stil. http://www.stoffogstil.no/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=4780&articleid=15943
tine0810 Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har kjøpt en stor verktøykasse:-) garn i bunn, og alt dill dall i de små rommene og eskene på toppen! I tilllegg til strikke"kurven" i skinn i stua som har det fineste garnet i.
Lemonia Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2011 Takk for tips. Heklekroker har jeg samlet i en mappe, men siden jeg har de aller fleste størrelsene som finnes burde jeg sikkert sydd eller kjøpt en mappe med separate rom til hver. Har en stor skittentøypose i plast fra Ikea jeg også, der har jeg det meste av garnet mitt, men kunne tenke meg noe annet. Har noen hvite lekebokser med lokk og hjul (også fra Ikea) som ikke er i bruk, kunne kanskje vært greit å bruke dem, så det var ikke så dumt forslag. Kom gjerne med flere tips dere som har. :-)
Gjest amandine Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Alt garnet mitt har jeg i Benno cd-hyller fra Ikea, da ligger det sortert etter farge og enkelt å ta ut akkurat det du trenger utren at det bare blir rot.. Jeg har et eget syskrin(trekkspillvarianten) til perler etc og en gammel settekasse på veggen rommer sytråd i ymse farger. En kasse med fire rom og hank(tror det egentlig var ment til blomster i hagen) har blitt ymse-i-bruk-i-sofakroken-kasse, så jeg kan løfte med meg litt av hvert jeg trenger ofte og bare ha det liggende til neste gang.
camilla^ Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Strikkepinner har jeg i egene "etuier", lurer på om jeg har kjøpt de for rundpinner på stoff og stil. Vanlige pinner har jeg i ett etui som ser ut som ett gammelt trepenal, de pleier å ha slike i butikker som selger garn. Europris tror jeg har endel slikt forskjellig, nille også. Småting har jeg i skruekasser (søkte på google bilder og det kom noen som lignet litt) Jeg har kjøpt mine på Obs, og kan henges på veggen. Vi har etterhvert kjøpt mange for der har vi veldig mye. Knapper, nåler, perler, øyne, bjeller osv. Skuffene kan taes ut, så det er enkelt vis jeg holder på med noe. Skrevet navn på utsiden hva som er i hva, så det er enkelt å finne frem. Garn har jeg i eskene i hyllene vi har i kjelleren. Vi har trofast hyller fra ikea, med ekser i 3 str. Så jeg har garn i flere esker, det er mest ungene som bruker garn for tiden så aner ikke hva jeg har lenger. Men begynner jeg å strikke så blir det vel forskjellig garn i forskjellige esker.
Bettybu Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Har en solid eske til strikkepinnene mine. Heklekroker og strømperpinner har jeg i plasthylster, som det har vært knapper i! Er kanskje mulig å få på en strikkegarnsbutikk?? Garnet har jeg i oppbevaringsesker fra IKEA..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå