Gå til innhold

Simo eller emmaljonga barnevogn?


Minnie89

Anbefalte innlegg

Veldig usikker på om jeg skal kjøpe simo eller emmaljonga.. noen som har noen innslag eller erfaringer? Hva skal dere kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har emmaljunga sportsvogn 2011 til jenta mi på 2 1/2 år, hadde samme type vogn bare 2005 til sønnen min som ble født i 2004, dengang bodde jeg landlig til og hjulstellet til vognen var kjempebra hele året, på landevei og grusvei. 2011 modellen ha fått andre typer hjul og er bedre på landevei/asfalt...men knallvogn:) passe praktisk, lettkjørt, fås i diverse design og er en av de på markedet som faktisk er rimeligere enn mange konkurrenter. For vår del har vi økonomisk mulighet for å koste på barna en av de "dyreste" vognene som visstnok skal være best, men helhetlig likte vi den vi kjøpte best, utifra hva vi fant ut av å teste i butikkene rundt forbi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har emma. modial og er veldig fornøyd, brukt både i byen og i skogen! Er små detaljer jeg er veldig fornøyd med, som feks vuggefunksjon på baggen og det at du kan sette ryggen litt opp i babydelen så da trenger man ikke å bytte til sportsdelen så fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sverger til simo og brio. de er utrolig god å bra kvalitet. hadde simo til de 2 første barna. nå har jeg kjøpt en brio ;) Men det er jo smak og behag :D Norsk kvalitet?? kjøp simo eller brio, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestemt meg helt for vogn enda, men vet at det hvertfall ikke blir Simo. Synes den er altfor fjærete, så den "bouncer" liksom, og det er ikke noe behagelig å kjøre den. Men selvfølgelig, det er jo smak og behag hvilken vogn man velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme og har fått beskjed om at Simo vognen er best for oss som skal ha barn på vinteren og for meg som bor litt utpå landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt mange barnevogner. Både Simo, Brio, Quinny, Teutonia og Emmaljunga av ulike typer. Ja, jeg er barnevognavhengig. Når det er snakk om bagvogn er Emmaljunga Edge Duo absolutt den beste syns jeg. Men det er jo litt smak og behag da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Super fornøyd med min brune Simo duo vogn. Stor og fin bag. Stor sportsdel. Emmal. har også store bager, men jeg synes Simo er bedre å trille. Litt mere fjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt tidlig for emma.edge duo! som tidligere nevnt her har den masse små finesser jeg digger! integrert myggnetting, vendbart håndtak for 2 kjøreretninger og flere ventilasjoner :) I tillegg bor vi i nord norge! Og med all den snøen som kom i fjor, vil jeg være sikker på at den kommer seg fram i skavlene ;p

Jeg gleder meg til å ta den i bruk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har valgt emmaljunga edge duo nettopp pga det mange har nevnt her, mange små smarte løsninger! Har også hørt at simo vognen er mye tyngre enn emmaljunga edge duo. Dette er ikke noe eg har erfaring med selv, bare blitt fortalt. Og vekt har en del å si i fohold til løfting av vognen ut og inn av bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt emmaljunga city cross 2012. Den har kommet ut som best i test. Bag delen sitter fast i understellet, og det ble vi anbefalt. Da det er sikrere for barnet. Det får man ikke på Simo ettersom jeg har forstått. Men, selvsagt, Simo er også en veldig bra vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg Teutonia Team Cosmo. Synes den virket mest fornuftig til to :) :)

Sportsdelen kan snus og den har stor hjul både foran og bak, med vendbare hjul. Også er det håndbrems på håndtaket. Kan jo bli litt tungt i nedoverbakker ;):) også skal jeg ha mykbagger inni da :)

Gleder meg masse til å få den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt baby jogger søskenvogn da vi har ei på 2,5år fra før av og i tillegg Easy walker Qtro til når jeg har lille alene.. Er i tvil om jeg ikke skal bytte Easy w. til emmaljunga smart(nesten lik edge/mondial, bare mindre detaljer.. Hjelp!!!?? Hva skal vi velge?? Har bytterett enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg har kjøpt meg Simo kombivogn, rett og slett fordi jeg får et "vinterbarn" og trenger bagen lenge for å få det lunest mulig for babyen. Emmaljunga har kortere bag, jeg har to venninner som har fått barn og begge har Emmaljunga-der den ene bare etter 3 mnd.ikke kunne ligge i bagen lenger for den var for liten. Hun andre sa at hadde det ikke vært for at hun fikk barn på sommeren hadde hun ikke vært i tvil om at Simo er best. For den er best om vinteren, kan hende Emmaljunga har mange gode finesser men bagen er som sagt for liten. Så jeg er glad og fornøyd for at jeg endelig klarte å bestemme meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emmaljunga har flere modeller der bagene har ulik størrelse. emmaljunga citycross har en ganske liten bag, men emmaljunga edge duo har en stor og romslig bagdel, like stor som simo sin. begge disse vognene er stødige og gode vintervogner med 4 hjul så uansett hvilken av disse du velger så vil du ha en god vintervogn. forskjellen etter min mening er vell at emmaljunga er mye finere i design og utseende =) jeg ville gått for emmaljunga!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi var faktisk å bestilte vogn i dag. Etter mye titting både på butikker og på nettet så endte vi opp med Emmaljunga City Cross. Hovedgrunnen til at vi valgte den var fordi den er superlett, og ikke minst superflott :P Vi valgte en som hadde hvitt understell, å den er bare så flott. Den kom også ut best i test. Det er mange som sier at den er så liten å blabla, men det er snakk om 4 cm tilsammen. Tar man ut madrassen på den og en duo eller en mondial så er det ikke snakk om mye. Vi gleder oss hvertfall kjempemasse til den kommer :) Men du må jo velge den som passer best for deg/dere, begge vognene er jo bra vogner, men min mening er Emmaljunga hvertfall :)

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...