Night 78 - keiser og prins Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Hurra, jeg fikk føde! Sist var det akutt KS uten å være i fødsel... Det hele var over på fem timer. Merket at noe var på gang kl 02:30 på natten, så vekket mannen og bad han ordne seg i tilfelle det stemte. Fikk og ringt barnevakten. Ringte føden ca kl 03:00. Da var det 4-5 min mellom riene. De bad meg ta en dusj. Det økte bare riene, så nå var det pluselig 2,5 min - 3,5 min mellom. Barnevakten kom kl 03:50 så da heiv vi oss i bilen og ringte føden igjen. De hadde god tid så det var OK om jeg kom inn på en sjekk. Trodde ikke helt p meg når jeg sa at jeg følte det kom til å gå fort.... Var på sykehuset ca kl 04:30. Da hadde jeg nesten 4 cm åpning og 3 min mellom riene. Fikk klyster og da tok det av. Rett inn på fødestua og opp i badekar (og jeg som trodde jeg ikke kom til å like det). Da var det brått 5 cm, så gikk vannet på 7. Fikk maska til lystgass i badekaret men tror noe var galt... klarte verken puste inn eller ut i den... Etter ca 50 min hadde jeg plutselig 9,5 cm. Full fart ut. Ca 20 min med pressrier og ut kom prinsen!! Rett før kl 06:30. Han var nesten 3,4 kg og 49 cm. Fikk akupunktur som smertelindring. Sydde ca 7 overfladiske sting. Drømmefødsel!!
Maibaby:) Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 gratulerer!!!! hørtes ut som en flott opplevelse!!!
Night 78 - keiser og prins Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2011 Takk!! Helt herlig. Prinsen kom rett før kl 07:30 selvfølgelig. Jordmora jobbet over for å få med seg finalen ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå