Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke NAV holde sine egne frister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi får et brev i posten om mottat krav og de setter en frist til seg selv på 6 måneder behandlingstid skulle man tro de ville holde det.

Neida, nå har det gått 7 måneder og 2 uker og jeg har purret 2 ganger, enda ikke fått svar hverken på kravet eller purringene.

Hva med å sette frister til seg selv som man kan holde? Grrrr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav gjør nok så godt de kan, men med ny organisering, masse nyansatte og alt for mange oppgaver er det ikke lett å få ting ferdig i tide.. MÅLET er jo at sakene behandles innen fristen, men dessverre er det slik at det enkelte ganger ikke er mulig... Du står selvsagt fritt til å klage men tror ikke du får behandlet søknaden noe raskere uansett..

Skrevet

Det er fordi at de som setter fristene ikke er de samme menneskene som skal saksbehandle og fatte vedtak, og som har ansettelsesstopp og sparekampanjer hengende over seg samtidig som omorganiseringen er langt fra ferdig.

Skrevet

Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke setter sine egne frister lenger frem i tid slik at vi (og så mange fler) ikke blir irritert og snakker dritt om dem.

Eks.1

Nav setter frist på 8 måneder behandlingstid. Jeg blir overasket over lang behandlingstid, men venter tålmodig. Etter "kun" 7 måneder får jeg svar i posten og vil da bli positivt overasket over at svaret kom "før tiden". Dette vil jeg nevne som noe positivt når jeg omtaler NAV.

Eks 2

Nav setter frist på 6 måneder behandlingstid. Jeg blir overasket over lang behandlingstid, men venter tålmodig. Etter 6 måneder og 3 uker blir jeg utålmodig og har forventet svar i flere uker. Jeg sender purring. Mer arbeid for NAV for de må behandle purringen i tillegg til kravet. Etter 7 måneder får jeg svaret, 4 uker over fristen de selv hadde satt. Dette vil jeg nevne som noe netagivt når jeg omtaler NAV.

De ødelegger jo for seg selv og gjør at de får dårlig rykte på seg. Jeg forstår det ikke.

Skrevet

Ikke minst lager mer arbeid for seg selv med alle klagene som skal behandles også.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...