Gå til innhold

Når var dere ferdig med å være kvalme..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har sikkert ingenting å si for min kvalme, men jeg trenger desperat "solskinnshistorier" fra de av dere som det gikk over hos...jeg er 9+2, og helt utslitt! Jeg har vært konstant kvalm i fire uker nå, og ingenting hjelper...forsøkt alt fra Afipran til ingefær til sitronbrus...Jeg har hørt om folk som har hatt det sånn så og si hele graviditeten, og da tror jeg rett og slett ikke jeg klarer å fortsette i 100% stilling hele veien!

Noen med gode råd? Noen som gjorde noe som hjalp veldig? Er det realistisk å tro at det finnes botemiddel der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vel ikke svare mtp at kvalmen min var borte dagen etter keisersnittet i uke 39 :P Hehe. Er ikke så mye å gjøre dessverre. Men vanlig sv.kvalme skal vel gå over rundt uke 12 ca!? Jeg prøvde de her sea bandene og de virket litt dempende på kvalmen, men jeg hadde hyperemesis, kanskje de hjelper på "vanlig" kvalme ;)

Lykke til =)

Skrevet

Hei,

og takk for svar:-)

Hva er Sea band? Hvor kan jeg få tak i det? Jeg er villig til å selge min sjel til djevelen for å bli bedre, dvs prøve ALT ;-)

Skrevet

Kvalmen gikk over i uke 11-12 for min del. Jeg var 50 % sykmeldt fra uke 7-11. Det eneste som hjalp meg var å sove.

Skrevet

Heisann Mamma 04 06

Så herlig å høre, da tenker man jo at det finnes håp;-)

Våknet du bare en dag og var bedre?

Skrevet

Huff, føler med deg!

Forrige gang gikk det over i uke 16, denne gangen allerede i uke 10. Det eneste som hjalp meg var nok søvn og små regelmessige måltider...GOd bedring!:)

Skrevet

Hei! Jeg våknet plutselig opp en dag i uke 10 og den var borte, tror aldri jeg har vært så glad før, hehe;) Selvom kvalmen ikke varte så lenge føltes det ut som en evighet når det stod på:/ Sea Bands får du kjøpt på apotek til 100-et eller annet, men fant akkurat de samme på Nille her om dagen til under 40! Løp og kjøp! Syntes de tok bort det værste.

Skrevet

Her varte kvalmen hele svangerskapet, og videre i 5 mnd etter fødsel....lurer selv på når den skal ta slutt....

I svangerskapet såprøvde jeg det meste, det hjalp i korte perioder med sea band eller hva det kalles...:)

Skrevet

første gang kastet jeg opp ALT jeg spiste og drakk fra uke 8-23! etter det dabbet det sakte av.. så i uke 27 var jeg ikke kvalm lenger.. gikk ned 12 kg, og skulle vert innlagt for intravenøs næring, men legen tok det ikke seriøst før det nesten hadde gått over(møtte forskjellige turnus leger hver gang..)

nå med andremann så ble jeg kvalm i uke 7.. kasta opp første gang i uke 9 og gjør det enda i uke 22.. desverre.. vurderte å ønske meg inn på sykehuset for å få i meg litt veske for å komme litt ovenpå energimessig, men jeg fikk så dårlig samvittighet av tanken på lillemann som måtte ha mamma på sykehuset.. så jeg slo det fra meg.. men hadde nok trengt "hjelp" i perioder om jeg ikke hadde vert så sta.. var så dehydrert en periode at leppene mine sprakk, huden på fingrene sprakk og neglebåndene ble tørr og fliset seg opp og jeg begyndte å miste en del mer hår.. og, nei, det fantes ingenting som hjelpte mot kvalmen annet enn å spy..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...